Avatar billede frets Nybegynder
30. august 2005 - 23:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tal og tusind seperator

Da jeg intet ved om regex har jeg brug for hjælp:
Jeg vil gerne tjekke om det indtastede er et tal som gerne må indeholde punktum som tusind seperator.
Altså både 123, 1234 og 1.234 skal være tilladt. Jeg skal brude det i .net (c#), hvis det har nogen betydning for udformningen.
Kan det lade sig gøre?
Avatar billede roenving Novice
31. august 2005 - 03:17 #1
Må der så godt være en decimal-separator (og kan den kun være komma ?-)
Avatar billede frets Nybegynder
31. august 2005 - 20:27 #2
Jeg skal kun arbejde med heltal, men du må gerne lave en både med og uden decimal-separator :o)
Avatar billede roenving Novice
01. september 2005 - 07:26 #3
Jeg er ikke helt klar over om man kan bruge de helt samme regexp- og streng-metoder i C#, som man kan i javascript (og lige nu kaster jeg ikke VS' grådige fingre henover min pcs ram !-), men jeg har en javascript-ting, som gør det, så du kan jo teste om den kan oversættes (mere eller mindre) direkte til C# ...

<script type="text/javascript">
function ins1000Sep(val){
  val = val.split(",");
  val[0] = val[0].split("").reverse().join("");
  val[0] = val[0].replace(/(\d{3})/g,"$1.");
  val[0] = val[0].split("").reverse().join("");
  val[0] = val[0].indexOf(".")==0?val[0].substring(1):val[0];
  return val.join(",");
}
function rem1000Sep(val){
  return val.replace(/\./g,"");
}
</script>
Avatar billede frets Nybegynder
11. november 2006 - 22:18 #4
Jeg havde helt glemt denne...
roenving jeg skylder dig nogle point!
Avatar billede roenving Novice
12. november 2006 - 02:34 #5
Oki '-)
Avatar billede roenving Novice
16. november 2006 - 01:42 #6
-- og tak for point ;~}