Avatar billede ibib Nybegynder
30. august 2005 - 21:02 Der er 2 kommentarer

hvordan laver jeg thumbs

jeg har aspimage og aspjpg kan oploade billeder men ikke lave thumbs.
se eksempler her www.kampfisken.dk/foto
når man opploader et billede viser thumbbilledet at thumben peger et forkert sted hen, hvad gør jeg galt
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
30. august 2005 - 21:29 #1
Prøv at vise os noget kode, så kan vi bedre hjælpe.
Avatar billede ibib Nybegynder
30. august 2005 - 21:38 #2
Den eneste form for kode jeg kan vise er i opsætningen til foto programmet aspjpg og aspopload er downloadet og automatisk indstalleret
<!-- #include file="PAdb.asp" -->
<!-- #include file="PALangUSEng.asp" -->
<!-- #include file="XcCDONTSLib.asp" -->
<%
'*******************************************************
'* XcPhotoAlbum - Copyright 2002 XCENT - www.xcent.com *
'* XcPhotoAlbum is a trademark of XCENT                *
'*******************************************************
Dim gobjConnect, gsPageTemplate, gsPageHeader, gsPageFooter, gsEmbeddedCode
Dim gsFont, gbUserSettings, gsLoginKey, gsUserName, glUserID, gsUserEmail

'****************************************
'* Options
'*
giUploadHandler = 1 '0=None; 1=ASPUpload; 2=SA-FileUp; 3=AspSimpleUpload; 4=AspSmartUpload
gbThumbnails    = true    'Set to False if you do not have ASPImage component
giThumbMaxX        = 90        'Max dimentions for thumbnail generation
giThumbMaxY        = 90
gsDefView         = "TFl"      'T=Thumbnail, L=list, F=Full
gsViews            = "Tfl"    'Viewer options; remove T if no thumbnails
giThumbCols        = 14        'Number of Thumbnails across a row
giThumbRows        = 14        'Number of rows per page of thumbnails
giListRows        = 20        'Number of images displayed per page in list view
gsTableWidth    = "600"    'For tables, such as list view
gsDefaultTableWidth = "90%" 'For main page only
gbShowMainCount    = True      'Show counts of photos in album on main page
gbShowStats        = True      'Show # albums, photos on main page
gbShowSearchOnMain = false  'True 'Controls search box on main album page
gbShowSearch    = true      'Set to false if you do not want to show the search box on pages other than main
giSearchRows    = 10        'Number of rows displayed in search results
gbShowNew        = true      'Show Newest Photos on front page
giNewPhotos        = 10        'Number of new photos on front page
gsNewView      = "T"      'T=Thumbnail, L=List, F=Full Size
giNewCols      = 3        '# of columns of new photos on front page, if not using list view
gbShowRandom    = True      'Show random photos on the front page
giRandPhotos    = 10        'Number of random photos shown on front page
gsRandView      = "TFl"      'T=Thumbnail, L=List, F=Full Size
giRandCols        = 3        '# of columns of random photos on front page, if not using list view
gbUseRandomFileNames = false 'If using an upload component other than ASPUpload, prevents files from being overwritten

giLogEvents     = False
gsLogPath         = Server.MapPath(".\PALogs") & "\"
giLogSearchTerms = TRUE

'****************************************
'* Fields Required/ Displayed on Photo page
'*
'Full View
gbFShowPhotoCounter    = True    'display hit counter on photo page
gbFShowDimensions    = True    'show width and height
gbFShowPhotographer    = True
gbFShowPhotoDate    = True
gbFShowDateModified    = True
gbFShowDateAdded    = True
gbFShowByteSize        = True
gbFShowKeywords        = True
gbFShowDescription    = True
gbFShowURL          = True

'Thumbnail View
gbTShowTitle        = True
gbTShowByteSize        = True
gbTShowDateAdded    = False
gbTShowDateModified    = False
gbTShowPhotoDate    = False
gbTShowDimensions    = True
gbTShowFileName        = False

'List View
gbLShowByteSize        = True
gbLShowDateAdded    = True
gbLShowDateModified    = False
gbLShowPhotoDate    = False
gbLShowDimensions    = True
gbLShowFileName     = False

'Search Results
gbSShowThumbnail    = False
gbSShowByteSize        = True
gbSShowDateAdded    = False
gbSShowDateModified    = True

gbSKeywordSearch    = false  'Can users search on key words?
gbSFileFormatSearch = false

'Required/Displayed fields when organizing album
gbShowFldPhotographer    = True
gbShowFldPhotoDate    = True
gbShowFldURL        = True
gbReqFldPhotographer    = False
gbReqFldPhotoDate    = False
gbReqFldURL        = False
gbReqFldDescription     = True

'*************************************************
'* Miscellaneous Settings
'*
giAlbumEnabled         = True
gsPageFooter        = "<P><P><CENTER><FONT FACE=""Tahoma"" SIZE=""1"">Transmitted: " & Now & "~ Powered by <A HREF=""http://www.xcent.com"">XCENT</A> </FONT></CENTER>"
gsEmbeddedCode         = "%CONTENT%"
gsPAURL             = "http://www.kampfisken.dk/foto/"
gsAlbumImagesFolder = "PAPhotos/PAthumbnails"
gsAlbumTemplatesFolder  = "PAAlbumTemplates"
gsPageHeader         = Server.MapPath("PAAlbumTemplates\PADefTemplate.htm")
gbShowNavBar        = True 'Bottom Navigation
gbShowMailLink         = True

'****************************************
'* Fonts and Font Related Settings
'*
gsFont = "Tahoma"
gsStatsTextOpen = "<FONT FACE=""" & gsFont & """ Size=""1"">"
gsStatsTextClose = "</FONT>"

'*************************************************
'* Email Related Settings
'*
gsAdminEmail = "123@ishoejby.dk"
gsMailHost     = "mail.ishoejby.dk"

'****************************************
'* Advanced System Settings
'*
giDemoMode = False
%>