Avatar billede marui Nybegynder
29. august 2005 - 21:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Upload af billeder!

Hej eksperter,

Jeg står og skal oprette en ny række i min tabel. Dette gør jeg via. en formel. I den formel skal man også have mulighed for at uploade et billede til en mappe. Billedets navn skal være lig det unikke id, som bliver oprettet i rækken.

Altså hvis mit id er 1. Skal billedet hedde 1.gif/jpg/whatever.

Men hvordan kan dette lade sig gøre?

Min formel kan jo ikke spå, hvilket id min række vil blive tildelt ?!

Håber i kan hjælpe
-Marui
Avatar billede cpufan Juniormester
29. august 2005 - 22:02 #1
rs= conn.execute("select top 1 id from tabel order by idkolonne")

billednavn = rs(0) + 1
Avatar billede softspot Forsker
29. august 2005 - 23:29 #2
Du kan også hente id'et ud efter du har oprettet din række vha @@IDENTITY (i det mindste i MS Access og MS SQL Server). Det skal gøres på det samme connection-objekt som du brugte til at indsætte dine data. Nogenlunde således:

set rs = conn.Execute("SELECT @@IDENTITY")
if not rs.EOF then
  newID = rs(0)
end if
Avatar billede marui Nybegynder
30. august 2005 - 20:43 #3
Mange tak for dit svar, vender tilbage om et par dage, når jeg har testet det :)
Avatar billede marui Nybegynder
07. september 2005 - 09:35 #4
Takker :)

ligger du et svar?
Avatar billede softspot Forsker
07. september 2005 - 09:37 #5
Vær så artig :)
Avatar billede softspot Forsker
07. september 2005 - 11:42 #6
Tak for point :)