Avatar billede diness Nybegynder
02. november 1999 - 22:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan man lave et tekstfelt "sløret"

Hej,

Jeg ville lige høre om det er muligt at lave et tekstfelt sløret, altså hvis man ikke ønsker at have det udfyldt, men det stadig ligger der så man bare ikke kan udfylde det.
Jeg mener nemlig jeg har set det før på, men er ikke helt sikker.
Avatar billede jumper Nybegynder
02. november 1999 - 22:23 #1
<input type="text" onfocus="this.blur">

Så kan du ikke skrive i det.

/Thor
Avatar billede diness Nybegynder
02. november 1999 - 22:34 #2
Det var jo meget let, hvordan kan jeg så lave det hvis jeg f.eks. har et felt der hedder:
Antal x
&
Antal y

Hvis der skrives noget i x, skal y blive "sløret" og det skal ikke være muligt at skrive idet.
Men ikke hvis det er omvendt.
Avatar billede jumper Nybegynder
02. november 1999 - 22:38 #3

<form name="antal">
<input type="text" name="antalx" onchange="document.antal.antaly.onfocus = document.antal.antaly.blur">
<input type="text" name="antaly">
</form>

/Thor
Avatar billede diness Nybegynder
02. november 1999 - 22:41 #4
Tak, skal du ha´ det var godt nok hurtigt.

/ Daniel
Avatar billede jumper Nybegynder
02. november 1999 - 22:44 #5
Det var så lidt ;)

Forresten, virkede det sidste jeg skrev som du ville have det til?

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. november 1999 - 22:57 #6
smart jumper, den er federe end READONLY tagget
Avatar billede jumper Nybegynder
02. november 1999 - 23:00 #7
cyberesben, feltet AntalY skulle jo kun være READONLY, når der blev skrevet noget i feltet AntalX

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. november 1999 - 23:03 #8
ups, jeg troede man kunne lave en input readonly ved at skrive onfocus="this.blur"
Avatar billede diness Nybegynder
03. november 1999 - 01:24 #9
Jeg har ikke testet det endnu men jeg regner da med det virker... det var måske sådan mere bare lige hvad du havde i hoved..?
Avatar billede diness Nybegynder
03. november 1999 - 01:28 #10
Hmm... jeg har lige testet det, hvis man skriver noget i felt x så kan man ikke skrive i felt y, hvilket også er meningen, men hvis man så slettet det man har skrevet i felt x, kan man stadig ikke skrive i felt y.
Man kan ikke få felt til at blive "sløret" evt. en gråfarve, så man tydelig kan se at det ikke skal udfyldes?
Avatar billede jumper Nybegynder
03. november 1999 - 01:36 #11
Det var lige hvad jeg havde i hovedet, men nu har jeg selv testet det og det virker ;)

Skal man kunne skrive i FeltY hvis FeltX bliver tomt igen?

/Thor
Avatar billede diness Nybegynder
03. november 1999 - 10:38 #12
Ja, man skal kunne skrive i felt y hvis felt x bliver tom igen.

Kig evt. også på overstående spm. ang. ændring af udseende.

/
Avatar billede diness Nybegynder
03. november 1999 - 20:29 #13
Hvad siger du Thor(Jumper)?
Kan det overstående lade sig gøre.
Avatar billede jumper Nybegynder
04. november 1999 - 11:14 #14
<form name="antal">
<input type="text" name="antalx" onchange="if (document.antal.antalx.value.length==0){document.antal.antaly.onfocus = document.antal.antaly.blur; }">
<input type="text" name="antaly">
</form>

Sådan ;)

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
04. november 1999 - 11:18 #15
Hovsa, det skulle være:

<form name="antal">
<input type="text" name="antalx" onchange="if (document.antal.antalx.value.length!=0){document.antal.antaly.onfocus = document.antal.antaly.blur; }">
<input type="text" name="antaly">
</form>

Sådan ;)

/Thor