Avatar billede harryv Nybegynder
28. august 2005 - 17:15 Der er 6 kommentarer

Begræns rettigheder (browser)

Hvordan kan jeg:
a) Begrænse en brugers rettigheder så man kun kan have Internet Explorer/Firefox åben, og ikke kan gå ud af denne.
b) Så man ikke kan gå ud fra en given mappe. Internet Explorer eller Firefox.

Ala på DSBs stationer har de en computer låst til rejseplanen.dk..
Avatar billede baloose Nybegynder
28. august 2005 - 17:44 #1
du kan f.eks. køre hjemmesiden i fullscreen og så ødelægge Escape tasten på tastaturet... (husk at lave en måde at lukke vinduet på vis maskinen skal slukkes! eks. kode)
Avatar billede freegeg Nybegynder
28. august 2005 - 18:06 #2
Funktioner -> Internetindstillinger -> beskyttelse af personlige oplysninger -> bloker *.*
tillad siden.dk

ved ikke om det virker, men prøv
Avatar billede harryv Nybegynder
28. august 2005 - 18:10 #3
Men, så kan folk selv gå ind og fjerne de blokeringer vil jeg mene..
Avatar billede KurtBV Praktikant
28. august 2005 - 18:27 #4
Du kan prøve at se her, jeg ved ikke om det er noget du ka bruge.
http://www.accs-net.com/hosts/HostsToggle/
Avatar billede vejmand Juniormester
28. august 2005 - 22:15 #5
Hvis du bruger internet explorer 6

Funktioner -> Internetindstillinger -> Indhold -> Aktiver -> Generelt -> Opret adgangskode

Her er en lidt mere udførlig beskrivelse:
http://www.microsoft.com/windows/ie_intl/da/using/howto/contentadv/config.mspx

Som udgangspunkt er alle sider så blokeret, dog kun i IE.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. august 2005 - 22:18 #6
Undskyld, det er jo ikke det du søger.
Den metode giver bare lov til at besøge bestemte sider, den låser ikke så IE ikke kan lukkes ned.  ;-(