Avatar billede mvm Nybegynder
28. august 2005 - 00:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Grundlæggende egenskaber ved connect til MS SQL.

Hej med jer.

prøver at lære .net teknologi via MCAD study bøger. Prøve p.t. at lave nogle web-services blot til test. Jeg kan ikke få fat i min northwind database i sqlserveren. Når jeg prøvet at teste den får jeg følgende:

HTTP 500 - Internal server error
Internet Explorer

min kode ser ud som følger:

Imports System.Web.Services
Imports System.Data
Imports System.Data.SqlClient

<System.Web.Services.WebService(Namespace:="http://tempuri.org/Northwind/Service1")> _
Public Class Customer
    Inherits System.Web.Services.WebService

    <WebMethod()> Public Function GetCustomers(ByVal Country As String) As DataSet
        Dim cnn As SqlConnection = New SqlConnection("Data Source =(local);" & _
        "Initial Catalog=Northwind;Integrated Security=SSPI")
        Dim cmd As SqlCommand = cnn.CreateCommand()
        cmd.CommandType = CommandType.Text
        cmd.CommandText = "Select * from Customers where country = '" & Country & "'"
        Dim da As SqlDataAdapter = New SqlDataAdapter
        da.SelectCommand = cmd
        Dim ds As DataSet = New DataSet
        da.Fill(ds, "Customers")
        GetCustomers = ds
    End Function

End Class

Computernavnet er PROG-PC - sqlserveren der kører hedder
PROG-PC\UDVDB

Jeg har på serveren prøvet at sætte et virtual directory op men ved ikke hvilken mappe den skal pege på.

Grundlæggende går mit spørgsmål på hvad der er hvad i coden - skal "local" ændres eller hur
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2005 - 08:34 #1
Første ting ændre local til PROG-PC\UDVDB

Du skal nok også lige have åbnet forbindelsen SqlConnection.Open(), ja og lukket igen for den sags skyld.
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. august 2005 - 10:09 #2
her er et godt sted mht. connectionstrings :
www.connectionstrings.com
mvh
Avatar billede mvm Nybegynder
09. september 2005 - 22:09 #3
hmm ingen korrekt - tak for linket men har ikke hjulpet mig igennem. Har prøvet at oprette spørgsmålet under mssql fanen.