Avatar billede crappy- Nybegynder
27. august 2005 - 14:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lyd i mikrofon er meget lav

Hej eksperter!
Jeg har et problem med min mikrofon, lyden er utrolig lav. (Skal siges at den bruges til lidt "fritids snak", så jeg er ikke interesseret i at investere i en pre-amp eller lignede)
Det er ligemeget, hvilken applikation jeg bruger den i med lad os tage Skype som et eksempel. Inde i lydenheder har jeg skruet helt op,  og har yderligere sat +20 dB boost på.
Hvad kan jeg gøre, for at få min mikrofon bedre? Vil lige sige, at det ikke er noget med mikrofonen, da jeg også har prøvet med andre.
Avatar billede screem_brille Novice
27. august 2005 - 14:16 #1
hvilket lydkort ?
Avatar billede halifax Nybegynder
27. august 2005 - 14:40 #2
Da du har prøvet af med andre mikrofoner falder mistanken på mikrofon-port indgangen. Defekt eller har dårlig forbindelse.
Har du prøvet ganske let at vrikke med stikket sat i porten.
Avatar billede gyraf Nybegynder
28. august 2005 - 12:51 #3
Avatar billede screem_brille Novice
02. september 2005 - 13:34 #4
feedback ?
Avatar billede crappy- Nybegynder
04. september 2005 - 16:55 #5
Undskyld! Glemte alt om denne her post.
Jeg har et SB 5.1 Live kort.
Ja og har prøvet at vrikke lidt med stikket, virker desværre ikke
Avatar billede crappy- Nybegynder
07. september 2005 - 22:04 #6
Prøver at oprette den igen.
Avatar billede crappy- Nybegynder
07. september 2005 - 22:06 #7
Hvis I er interesseret i, at følge med i den nye debat, findes den her:
http://www.eksperten.dk/spm/646279