Avatar billede palle1976 Nybegynder
26. august 2005 - 15:22 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Single category i embedded view

Jeg har lavet en form, som indeholder et embedded view. Det embedded view skal bruge "show single category". Problemet er at det felt jeg vil bruge til denne "single category" er af typen Date. Hvis jeg bare bruge feltet som det er får jeg følgende fejl når dokumentet åbnes: "Category must be a single string"

Hvis jeg laver værdien om til text (selvfølgelig både i viewet og i selve Single category) får jeg følgende fejl når jeg åbner dokumentet: "Category not found"

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får dette til at virke ???
Avatar billede yeager Nybegynder
26. august 2005 - 16:03 #1
Feltet og den første kolonne i view skal matche. Det kan være at du bare skal lave denne dato kolonne om så den også indeholder en tekst streng - der så skal matche det felt du nævner.
Er det helt galt..... jeg har ikke roddet med embedded view i et stk tid.
MvHans
Avatar billede palle1976 Nybegynder
29. august 2005 - 08:42 #2
Feltet og den første kolonne matcher. Jeg har både prøvet at lave dem begge som date og som string (som jeg også skrev), men jeg får stadig en fejl når jeg åbner dokumentet.
Avatar billede yeager Nybegynder
29. august 2005 - 09:12 #3
Eh jeg læste vist lidt for hurtigt...
Har du fået løst den?
Hmmm - Er du sikker på at det er første sorterede kolonne i viewet, i.e. der ligger ikke nogle "skjulte" sorterings ell. icon kolonner før den med datoen...vel. (en klassisk bommert :-)
Avatar billede palle1976 Nybegynder
29. august 2005 - 09:56 #4
Jeg har ikke fået løst problemt endnu. Men jeg tror at jeg vil prøve at lave et tekst-felt på formen som indeholder værdien, i stedet for at konvertere det oprindelige datofelt i viewet.

Jeg har lige tjekket efter igen, og det er den første kolonne i viewet.
Avatar billede yeager Nybegynder
29. august 2005 - 12:00 #5
En tanker - du har sikkert tjek på det men for god orden skyld:
Er datofeltet inkl. tid (date/time) - tiden er delt af semikolon som jo også er liste divider (dette forklarer den fejl du fik med category must be single string).
Prøv at lave begge til date @Text(@Date(field))
Avatar billede jogii Nybegynder
29. august 2005 - 12:06 #6
Du bør sætte formlen til kategorien i oversigten til f.eks.
@Text(@Date(_dato)), hvor _dato er indholdet af den dato det hele drejer sig om.
På formularen indtaster du samme formel i "Show single category" feltet. Vær opmærksom på at din server og din Notes klient skal køre med samme indstillinger for Datoformat for at @Text formaterer på samme måde og dermed generer de samme kategorier.
Avatar billede palle1976 Nybegynder
06. september 2005 - 14:11 #7
Jeg tror at problemet ligger i at det ikke er samme datoformat på klient og server...

Jeg bliver nok nødt til at lave det på en anden måde...

Der var ikke helt nogen der løste problemet for mig, men "jogii" kom dog med god hjælp ved at skrive at datoformatet måske er det samme på server og klient. Så hvis jogii smider et svar ligger der nogle points og venter...
Avatar billede yeager Nybegynder
06. september 2005 - 14:17 #8
Kan du ikke lave "dit eget datoformat". Hvis du kontruerer en streng af f.eks.
@Day('dato1')+"-"+@Month('dato1')+"-"+@Year('dato1') i det ene felt plus en magen til for det andet felt/embedded koden (med 'dato2') så skulle de to strenge vel blive ens... eller hva'?
MvHans
Avatar billede jogii Nybegynder
06. september 2005 - 14:49 #9
Yeager er tæt på. Der mangler konvertering til @Text, da @Date etc. afleverer tal.
Prøv
_d := Datofelt;
@Text(@Year(_d)) +"-"+ @Right("0"+@Text(@Month(_d));2) +"-"+ @Right("0"+@Text(@Day(_d));2)

Det med @Right gør at månederne og dagene sorterer sig lidt pænere.
Og start med År, det sorterer også pænere end med dag først.
Avatar billede palle1976 Nybegynder
06. september 2005 - 16:48 #10
Helt kanon !! Det løste problemet at jeg fik det lavet om til et rigtig format.

Jeg deler points mellem jer.
Avatar billede yeager Nybegynder
07. september 2005 - 10:55 #11
:-) Godt det kom til at virke.