Avatar billede kahs Nybegynder
22. august 2005 - 12:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Caching tekst

Hej Eksperter

Jeg kunne godt tænke mig at cache en streng, til senere brug i min applikation.
Derfor har jeg oprettet en funktion til dette, men den fejler:

Public Function CasheToken(ByVal name As String, ByVal value As String, ByVal cch As Cache) As Boolean
Try
  Dim str_streng = value
  cch.Insert(name, str_streng, Nothing, Nothing, New TimeSpan(0, 1, 0, 0))
  Return True
Catch e As Exception
  Return False
End Try
End Function

Jeg vil mene at det er str_streng der fejler (ønsker et objekt ikke en streng)
Men hvordan cacher jeg det så?

- KAHS
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2005 - 12:14 #1
prøv at udskrive e så du kan hvilken exception det er
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2005 - 12:14 #2
Dim str_streng As String = value

er ihvertfald pænere
Avatar billede kahs Nybegynder
22. august 2005 - 12:17 #3
Min exception siger:

System.ArgumentException: absoluteExpiration must be DateTime.MaxValue or slidingExpiration must be timeSpan.Zero. at System.Web.Caching.CacheEntry..ctor(String key, Object value, CacheDependency dependency, CacheItemRemovedCallback onRemovedHandler, DateTime utcAbsoluteExpiration, TimeSpan slidingExpiration, CacheItemPriority priority, Boolean isPublic) at System.Web.Caching.CacheInternal.DoInsert(Boolean isPublic, String key, Object value, CacheDependency dependencies, DateTime utcAbsoluteExpiration, TimeSpan slidingExpiration, CacheItemPriority priority, CacheItemRemovedCallback onRemoveCallback, Boolean replace) at System.Web.Caching.Cache.Insert(String key, Object value, CacheDependency dependencies, DateTime absoluteExpiration, TimeSpan slidingExpiration) at AD_validering.Single_sign_on.CasheToken(String name, String value, Cache cch) in C:\Inetpub\wwwroot\AD_validering\Single_sign_on.aspx.vb:line 62
Avatar billede kahs Nybegynder
22. august 2005 - 12:21 #4
Det er fordi den ikke kan lide at jeg skriver Nothing i absoluteExpiration (4. værdi)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2005 - 12:21 #5
lyder som om du skal checke

New TimeSpan(0, 1, 0, 0)
Avatar billede kahs Nybegynder
22. august 2005 - 12:21 #6
Hvis jeg skriver DateTime.MaxValue, så fejler den ikke... men Hvad gør dette felt?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2005 - 12:22 #7
slå det op i dokumentationen
Avatar billede kahs Nybegynder
22. august 2005 - 12:44 #9
Den er fjong, stik mig et svar og du får point!
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2005 - 13:01 #10
ok