Avatar billede vicon Nybegynder
18. august 2005 - 13:57 Der er 2 kommentarer

Dropdown menu med flere valg

Hejsa
Jeg skal have lavet et reklame banner og har i første omgang tænkt mig at lave det med 2 eller 3 dropdown menuer og en søg funktion.

Dvs jeg har f.eks følgende i dropdown menu1:
Ting1
Ting2
Ting3

Ved siden af vil jeg så have dropdown menu2 med f.eks priser:
Pris1 <0-500kr>
Pris2 <500-1000kr>
Pris3 <1000-5000kr>

Kombinationen af disse to valg skulle så gerne ved et tryk på en "SØG" knap sende kunden vidre til en given hjemmeside, som ikke er den samme for alle priser.

Har ikke haft meget held med at finde hjælp andre steder så jeg håber der er lidt at hente herinde :)
På forhånd tak
Avatar billede vicon Nybegynder
18. august 2005 - 14:00 #1
Helt præcis sådan at hvis kunden vælger Ting1 + Pris1 sendes han til en bestemt url
Vælger han istedet Ting2 + Pris1 sendes han til en anden
Avatar billede roenving Novice
18. august 2005 - 14:28 #2
F.eks. ved at have destinations-urlerne i et to-dimensionalt array:

<script type="text/javascript">
var urler = new Array();

urler['Ting1'] = new Array();
urler['Ting1']['Pris1'] = "http://www.Ting1Pris1Domaine.dk";
urler['Ting1']['Pris2'] = "http://www.Ting1Pris2Domaine.dk";

urler['Ting2'] = new Array();
urler['Ting2']['Pris1'] = "http://www.Ting2Pris1Domaine.dk";
urler['Ting2']['Pris2'] = "http://www.Ting2Pris2Domaine.dk";

//osv...

//en funktion til at gøre det:
function goTo(elm){
  var f = elm.form;
  var ting = f.select1.value;
  var pris = f.select2.value;
  location.href = urler[ting][pris];//eller en window.open, hvis det er en popup, du vil have !-)
}
</script>

-- og en form til det:

<form>
<select name="select1">
  <option value="Ting1">Ting1</option>
  <option value="Ting2">Ting2</option>
  <option value="Ting3">Ting3</option>
</select>
<br>
<select name="select2">
  <option value="Pris1">Pris1</option>
  <option value="Pris2">Pris2</option>
  <option value="Pris3">Pris3</option>
</select>
<br>
<button onclick="goTo(this);return false;">Vælg banner</button>
</form>