Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
18. august 2005 - 13:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Form Data Check

Hej

Jeg har brug for at erstatte ' med '' osv i de forms som kommer ind i når man poster en form.

Indtil videre har jeg lavet en page template, og derfra

            for (int i=0;i<Page.Controls.Count;i++)
            {
                Response.Write(Page.Controls[i] + "<br>");
                if (Page.Controls[i].GetType().ToString() == "System.Web.UI.HtmlControls.HtmlForm")
                {

                    System.Web.UI.HtmlControls.HtmlForm nForm = (System.Web.UI.HtmlControls.HtmlForm)Page.Controls[i];
                    for (int j=0;j<nForm.Controls.Count;j++)
                    {
                        Response.Write(nForm.Controls[i] + "<br>");

                    }

men jeg kan ikke finde de controller som jeg skal checke på og rette i. Sådan at jeg kan nå at rette i dem inden de kommer ind i sql sætningen.

På forhånd Tak :)
Avatar billede madschristensen Nybegynder
18. august 2005 - 13:19 #1
Kan du ikke anvende replace ?
Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
18. august 2005 - 13:35 #2
mads, jo. Det ville det jo være. Men først skal jeg have fat i den rigtige kontrol. Derefter kan jeg ligge replace på :)
Avatar billede madschristensen Nybegynder
18. august 2005 - 13:46 #3
Men hvis du lægge hele din SQL sætning i en string-var og så kører replace fra den. Så behøver du ikke gøre det andet ??
Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
18. august 2005 - 13:51 #4
Jo desværre.
F.eks.
SQL: SELECT * FROM table WHERE att='22'3'
Hvis jeg så fyrer replace af på den som erstatter alle ' med '', så laver den det om til SELECT * FROM table WHERE att=''22''3''. Det ødelægger SQL strengen. Med mindre jeg tager fejl..

Med Venlig Hilsen
Matias
Avatar billede madschristensen Nybegynder
18. august 2005 - 14:06 #5
D.v.s. du har et felt der indeholder ' ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. august 2005 - 19:28 #6
hvis du sætter runat="server" på din form er den lidt nemmere at få fat i :

<form id="form" runat="server">

og dekleration i din codebehind :

HtmlForm form;

så kan du bare
foreach(Control control in form.Controls)
{
  Response.Write(control.ToString() + "<br>");
}

hvis du vil have fat i det brugeren har proppet ind i kontrollerne, kan du bare gøre det i en eventhandler - så er kontrollerne retableret på serveren - med brugerens indtastninger.

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. september 2005 - 16:49 #7
hvordan går det her?
mvh
Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
20. oktober 2005 - 12:17 #8
Jeg har fået det til at virke :) Tak.
Vil du smide en kommentar et sted, så jeg kan give dig points
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. november 2005 - 20:58 #9
kommer her :o)
mvh