Avatar billede taras Nybegynder
12. april 2001 - 12:55 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

loop til hudløshed

hvad er der galt her ???

<%
bogen = request.querystring(\"bogid\")
%>
<%
    strConn = \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"../bebop.mdb\")

    Set objRS4 = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
    strQ4 = \"SELECT DISTINCT bognummer,artikelid,titel FROM presse WHERE bognummer = \" & bogen & \"\"
    objRS4.Open strQ4, strConn

    Set objRS5 = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
    strQ5 = \"SELECT * FROM presse WHERE bognummer = 999\"
    objRS5.Open strQ5, strConn

    Set objRS6 = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
    strQ6 = \"SELECT DISTINCT bognummer,anmeldid,emne FROM anmeldelser WHERE bognummer = \" & bogen & \"\"
    objRS6.Open strQ6, strConn
%>
<%
if objRS4(\"artikelid\") = empty Then
link = \"Ingen artikler\"
else
link = \"<a href=\"\"user_vis_artikel_enkelt.asp?artid=\" & objRS4(\"artikelid\") & \"\"\">\" & tit = objRS4(\"titel\") & \"</a>\"
end if
%>
<%
if objRS5(\"artikelid\") = empty Then
link1 = \"Ingen artikler\"
else
link1 = \"<a href=\"\"user_vis_artikel_enkelt.asp?artid=\" & objRS5(\"artikelid\") & \"\"\">\" & tit = objRS5(\"titel\") & \"</a>\"
end if
%>
<%
if objRS6(\"emne\") = empty Then
link2 = \"Ingen anmeldelser\"
else
link2 = \"<a href=\"\"user_vis_anmeldelse.asp?anmeld=\" & objRS6(\"anmeldid\") & \"\"\">\" & objRS6(\"emne\") & \"</a>\"
end if
%>
<html>
<head>
<title>Bøger</title>
</head>
<body bgcolor=\"#FFFFFF\">
                          <table width=\"160\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
                            <tr>
                            <td><b>Relevante artikler:</b></td>
                            </tr>
<%
do while not objrs4.eof
%>
                            <tr>
                              <td>
 <%=link%><br>
              </td>
                            </tr>
<%
objrs4.movenext
loop
%>
                          </table>
                          <table width=\"160\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
                            <tr>
                              <td><b>Andre artikler:</b></td>
                            </tr>

<%
do while not objrs5.eof
%>
                            <tr>
                              <td>
 <%=link1%><br>
                              </td>
                            </tr>
<%
objrs5.movenext
loop
%>
                          </table>
                        <tr>
                        <td>
                          <table width=\"160\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
                            <tr>
                              <td><b>Læs anmeldelser:</b></td>
                            </tr>
<%
do while not objrs6.eof
%>
                            <tr>
                              <td>
 <%=link2%><br>
                              </td>
                            </tr>
<%
objrs6.movenext
loop
%>
                          </table>

</body>
</html>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. april 2001 - 13:26 #1
I stedet for <%=link%> skal du nok skrive
<%= objrs5(\"link\")%> og tilsvarende de andre steder.
Avatar billede taras Nybegynder
12. april 2001 - 13:29 #2
jeg har ikke noget link i mit objRS, det bliver defineret som en variabel i if-sætningen.
Endnu mere mystisk er, at den nogen gange gerne vil virke i objRS6 -den med anmeldelser-, og nogen gange ikke ???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. april 2001 - 13:31 #3
Jeg kan jo også bare læse hvad du skriver, men

<%
if objRS4(\"artikelid\") = empty Then
  link = \"Ingen artikler\"
else
  link = \"<a href=\"\"user_vis_artikel_enkelt.asp?artid=\" & objRS4(\"artikelid\") & \"\"\">\" & tit = objRS4(\"titel\") & \"</a>\"
end if
%>

skal altså inden i while-løkken. Det er ikke nok at udføre den én gang.
Avatar billede taras Nybegynder
12. april 2001 - 13:40 #4
det har jeg også prøvet, og der er det at objRS6 virker nogen gange, men de to andre tilfælde virker ikke, de sætter variablen link = false ???
selv om der findes poster i begge.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. april 2001 - 13:44 #5
Ok - nå ja - du henter præcis én post hver gang, og så behøver du jo slet
ikke nogen løkke. 2 secs, så prøver jeg lige noget.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. april 2001 - 13:49 #6
Prøv:

<%
bogen = request.querystring(\"bogid\")

    strConn = \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"../bebop.mdb\")

    Set objRS4 = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
    strQ4 = \"SELECT DISTINCT bognummer,artikelid,titel FROM presse WHERE bognummer = \" & bogen & \"\"
    objRS4.Open strQ4, strConn

    Set objRS5 = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
    strQ5 = \"SELECT * FROM presse WHERE bognummer = 999\"
    objRS5.Open strQ5, strConn

    Set objRS6 = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
    strQ6 = \"SELECT DISTINCT bognummer,anmeldid,emne FROM anmeldelser WHERE bognummer = \" & bogen & \"\"
    objRS6.Open strQ6, strConn

if objrs4.eof then
  link = \"Ingen artikler\"
else
  if objRS4(\"artikelid\") = \"\" Then
    link = \"Ingen artikler\"
  else
    link = \"<a href=\"\"user_vis_artikel_enkelt.asp?artid=\" & objRS4(\"artikelid\") & \"\"\">\" & tit = objRS4(\"titel\") & \"</a>\"
  end if

if objrs5.eof then
  link1 = \"Ingen artikler\"
else
  if objRS5(\"artikelid\") = \"\" Then
    link1 = \"Ingen artikler\"
  else
    link1 = \"<a href=\"\"user_vis_artikel_enkelt.asp?artid=\" & objRS5(\"artikelid\") & \"\"\">\" & tit = objRS5(\"titel\") & \"</a>\"
  end if

if objrs6.eof then
  link2 = \"Ingen anmeldelse\"
else
  if objRS6(\"emne\") = \"\" Then
    link2 = \"Ingen anmeldelser\"
  else
    link2 = \"<a href=\"\"user_vis_anmeldelse.asp?anmeld=\" & objRS6(\"anmeldid\") & \"\"\">\" & objRS6(\"emne\") & \"</a>\"
  end if
%>
<html>
<head>
<title>Bøger</title>
</head>
<body bgcolor=\"#FFFFFF\">
<table width=\"160\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
  <tr>
  <td><b>Relevante artikler:</b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>
<%=link%><br>
              </td>
  </tr>
</table>
<table width=\"160\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
  <tr>
    <td><b>Andre artikler:</b></td>
  </tr>

  <tr>
    <td>
<%=link1%><br>
    </td>
  </tr>
</table>
  <tr>
  <td>
<table width=\"160\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
  <tr>
    <td><b>Læs anmeldelser:</b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>
<%=link2%><br>
    </td>
  </tr>
</table>

</body>
</html>
Avatar billede taras Nybegynder
12. april 2001 - 13:56 #7
desværre den satte
link = false
link1 = false
link2 = (et resultat, og der er to)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. april 2001 - 14:01 #8
Den kan ikke sætte link til \"false\" - er det det du mener?

Ok, der er flere muligheder i den sidste, surprise, surprise :))

Nederst skal du så skrive:

<table width=\"160\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
  <tr>
    <td><b>Læs anmeldelser:</b></td>
  </tr>

<%
if objrs6.eof then
  response.write \"<tr><td>Ingen anmeldelser</td></tr>\"
else
  do while not objrs6.eof
    link2 = \"<tr><td><a href=\"\"user_vis_anmeldelse.asp?anmeld=\" & objRS6(\"anmeldid\") & \"\"\">\" & objRS6(\"emne\") & \"</a></td></tr>\"
  loop
end if
%>
</table>
Avatar billede perla Nybegynder
12. april 2001 - 14:21 #9
Hvad vil du opnå , hvad indeholder din database.
som jeg ser det kan du i første forspørgsel godt få poster retur, som bare ikke har artikelid og som derfor bliver sat til tomt....
Beskriv det lidt nærmere.. Send eventuelt database til PerLA@mail.tele.dk
Avatar billede taras Nybegynder
12. april 2001 - 15:54 #10
Jeg har fundet en mulighed selv...tester....
Avatar billede taras Nybegynder
15. april 2001 - 15:59 #11
jeres hjælp har været inspirende !