Avatar billede aciboy Nybegynder
13. august 2005 - 19:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HTML - links til 2 sider fra samme Anchor-tekst

Hej!

Jeg sidder og bøvler lidt, har brug for at lave et link fra samme tekst, der åbner to forskellige sider i to forskellige frames. Men hvordan søren gør jeg det? Jeg kan jo ikke bare skrive:

<a href="1.html" target="1"><a href="1.html" target="2">Tekst</A></A>

Nogen der ved hvordan jeg løser dette?

Mvh Petter
Avatar billede aciboy Nybegynder
13. august 2005 - 19:06 #1
Ups, lavede lige et slåfejl - det skulle have stået:

<a href="1.html" target="1"><a href="2.html" target="2">Tekst</A></A>
Avatar billede roenving Novice
13. august 2005 - 19:07 #2
Det kan du løse ved at tilføje noget java script:

<a href="side1.html" target="frame1" onclick="parent.frame2.location.href='side2.html'">Link til to</a>
Avatar billede aciboy Nybegynder
13. august 2005 - 19:12 #3
Det virker - jeg bukker, takker og går ind i landskabet igen. Hvis du lige sender noget tekst som svar, skal du få dine points...
Avatar billede roenving Novice
13. august 2005 - 19:14 #4
Velbekomme '-)

-- men behold selv de fleste af dine point !-)
Avatar billede aciboy Nybegynder
13. august 2005 - 19:27 #5
Jeg takker endnu engang, nu kører det jo som styrende! :-)
Avatar billede roenving Novice
13. august 2005 - 19:30 #6
-- og jeg takker for point ;~}