Avatar billede plaq Nybegynder
09. august 2005 - 09:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

problemer med upload

jeg har ved at til passe et scripz som jeg har fået af en ven men kan ikke få det til at virke :(

men her kommer koden...  den sider at der er en fejl i line 40 i trin 3..

trin 2

<center>
<form enctype='multipart/form-data' action='step_3.php' method='post'>
<span class='m'><a href='step_1.php'>Tilbage</a></span>
<table border='0' width='500' cellspacing='0' cellpadding='0' class='ramme'>
  <tr>
    <td width='100%' valign='top' class='tabel'><span class='m'><b>Trin 2/3</b></span></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width='100%' valign='top' align='center'>
    <?php
    $i = 1;
      while ($i <= $_POST[antal]){
      echo"
      <table border='0' width='100%' cellspacing='2' cellpadding='0'>
        <tr>
          <td width='100%' align='center'><input name='file[]' type='file' size='50' class='input'> <span class='fontmgrey'><br />Hvor til:</span>
<select name='type'><option selected='selected' value='img/upload/'>Billeder</option><option value='inc/fil/'>Nyttige filer</option><option value='inc/opdate/'  >Opdate PDF</option></select>
</td>
        </tr>
      </table>";
      $i = $i+1;
      }
    ?>
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td width='100%' valign='top' align='center'><input class='input' type='submit' value='Upload' size='48' class='submit'></td>
  </tr>
</table>
</form>
</center>

trin 3

<center>
<?php
if (isset($_FILES['file'])) {

// Folder where files will be uploaded to.
$dist = "inc/fil/";
echo"
<span class='m'><a href='step_1.php'>Tilbage</a></span>
<table border='0' width='500' cellspacing='0' cellpadding='0' class='ramme'>
  <tr>
    <td width='100%' valign='top' class='tabel'><span class='m'>Trin 3/3</span></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width='100%' valign='top'>
      <table border='0' width='100%' cellspacing='2' cellpadding='0'>
        <tr>
          <td width='34%'><span class='m'><b>Navn</b></span></td>
          <td width='33%' align='center'><span class='m'><b>Type</b></span></td>
          <td width='33%' align='right'><span class='m'><b>Størelse<b></span></td>
        </tr>
";
for($i = 0; $i < count($_FILES['file']['name']); $i++) {

if (isset($_FILES['file']['name'][$i]) && $_FILES['file']['name'][$i] !="") {

if(is_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'][$i])) {

move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'][$i], $dist . $_FILES['file']['name'][$i]);
}
else{
    echo"Der var en fejl under uploadet";
    }

$type = $_FILES['file']['type'][$i];
$name = $_FILES['file']['name'][$i];
$size = $_FILES['file']['size'][$i];

echo "
        <tr>
          <td width='34%'><span class='m'>$name</span></td>
          <td width='33%' align='center'><span class='m'>$type</span></td>
          <td width='33%' align='right'><span class='m'>$size</span></td>
        </tr>";

    }
    echo"
    </table>
    </td>
  </tr>
</table>
    ";
}else{

echo "<span class='m'>Systemmet kunne ikke finde en upload. Prøv igen <a href='step_1.php'>ved at klikke her.</a></span>";
}
?>
</center>
Avatar billede plaq Nybegynder
09. august 2005 - 09:39 #1
dette er line 40
move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'][$i], $dist . $_FILES['file']['name'][$i]);
}
Avatar billede plaq Nybegynder
09. august 2005 - 09:40 #2
hov jeg kan se at jeg har glemt at sætte $dist = "$_POST[type]";
ind igen i stedet for $dist = "inc/fil/";
Avatar billede plaq Nybegynder
09. august 2005 - 09:43 #3
den fejl medling jeg får ser sådan ud..

Trin 3/3
Navn Type Størelse

Warning: move_uploaded_file(inc/fil/logind.gif): failed to open stream: No such file or directory in /customers/plaq.dk/plaq.dk/httpd.www/inc/step_3.php on line 40

Warning: move_uploaded_file(): Unable to move '/tmp/phppN695g' to 'inc/fil/logind.gif' in /customers/plaq.dk/plaq.dk/httpd.www/inc/step_3.php on line 40
logind.gif image/gif 991
Avatar billede plaq Nybegynder
09. august 2005 - 09:53 #4
nu har jeg lige prøvet at ændre min værdier til  "$_POST[type]"; sådan at den nu heder "../inc/fil/" og nu meller den ikke fejl men den uploader heller ikke filen..
Avatar billede plaq Nybegynder
09. august 2005 - 10:09 #5
Warning: move_uploaded_file(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 115746 is not allowed to access / owned by uid 0 in /customers/plaq.dk/plaq.dk/httpd.www/inc/step_3.php on line 40

er det fordi min udbyder køre med SAFE MODE at det ikke virker??
Avatar billede plaq Nybegynder
10. august 2005 - 08:18 #6
desvære har selv fundet ud af det..