Avatar billede nimmer_dk Nybegynder
08. august 2005 - 21:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

input fra form1 skal hente data fra access til form2 - hvordan?

Hej

Jeg er først ved at lære det her asp, access og formularer, så jeg kommer sikkert med mange spørgsmål.

Jeg vil lave en indtastningsform, hvor man indtaster f.eks. 4 navne, hvorefter der skal returneres navnenes tlf.numre på en ny form (og på denne form skal tlf.numrene stå flere steder). Hvordan gør jeg dette??

Mvh.

Kim
Avatar billede busschou Praktikant
08. august 2005 - 21:51 #1
Det er nemmest hvis du skitserer et eksempel
Hvis du har en form med telefon numre så på den side formen går til kan du hente dem sådan her
---
tlf1 = request.form("tlf1")
tlf2 = request.form("tlf2")
tlf3 = request.form("tlf3")
tlf4 = request.form("tlf4")
set rs = conn.execute("select * from tabel where tlf = "&tlf1&" or tlf = "&tlf2&" or tlf = "&tlf3&" or tlf = "&tlf4)
do while not rs.eof
  //her udskriver du for hvert tlf nummer de ønskede oplysninger
rs.movenext
loop
Avatar billede nimmer_dk Nybegynder
08. august 2005 - 21:59 #2
Hmmm... det er vist ikke helt det jeg vil have.

Jeg vil have en indtastnings form, hvor man f.eks. indtaster i 4 (eller flere) textfelter:

Navn1
Navn2
Navn3
Navn4

Når jeg så trykker submit skal den næste form hente tlf.numrene for navn1-4 fra en access database og sætte dem på siden flere forskellige steder (nok i en tabel, så jeg kan styre layoutet)

Håber det er forklaret bedre??
Avatar billede busschou Praktikant
08. august 2005 - 22:13 #3
lidt men det er også det jeg har skitseret bare med navne istedet for telefon numre
Avatar billede busschou Praktikant
08. august 2005 - 22:15 #4
du laver en side med din form
---
<form method="post" action="vis.asp">
  <input type="text" name="navn1">
  <input type="text" name="navn2">
  <input type="text" name="navn3">
  <input type="text" name="navn4">
  <input type="submit" name="vis" value="vis">
</form>
---
Avatar billede busschou Praktikant
08. august 2005 - 22:18 #5
på vis.asp henter du så navnene og slår op i databasen forudsætter du har lavet en database forbindelse
---
<%
navn1 = replace(request.form("navn1"),"'","''")
navn2 = replace(request.form("navn2"),"'","''")
navn3 = replace(request.form("navn3"),"'","''")
navn4 = replace(request.form("navn4"),"'","''")
set rs = conn.execute("select * from din_tabel where navn = '"&navn1&"' or navn = '"&navn2&"' or navn = '"&navn3&"' or navn = '"&navn4&"'")
%>
<form method="post" action="endnuenside.asp">
<%
do while not rs.eof
%>
<input type="text" name="navn1" value="<%=rs("navn")%>">
<input type="text" name="tlf" value="<%=rs("tlf")%>">
<%
loop
rs.movenext
%>
<input type="submit" value="ret">
</form>
Avatar billede busschou Praktikant
08. august 2005 - 22:19 #6
jeg ved ikke hvad du mener med du vil have dem flere steder på siden
Det kan komme til at kræve at du skal lave flere løkker
Avatar billede nimmer_dk Nybegynder
09. august 2005 - 12:17 #7
Skal jeg lave database forbindelsen i vis.asp??

Og jeg mener at jeg skal have udtrækket (tlf.numrene) stående flere forskellige steder i den samme tabel.
Avatar billede busschou Praktikant
09. august 2005 - 12:25 #8
hvis du nu ved at der er netop fire navne
Så kunne du også hive hvert navns telefonnummer ud i en variabel så slipper du for at lave en løkke hver gang du skal skrive det

Og ja du skal have en databaseforbindelse i den fil hvor du vil vise telefonnumrene....ellers kan de jo ikke hives ud af databasen ;o)
Avatar billede nimmer_dk Nybegynder
09. august 2005 - 13:34 #9
Og det der med variablen - hvordan gør jeg lige det?? Ja undskyld - jeg er helt grøn i det her.
Avatar billede busschou Praktikant
09. august 2005 - 13:50 #10
du henter de indtastede navne sådan her
---
navn1 = replace(request.form("navn1"),"'","''")
navn2 = replace(request.form("navn2"),"'","''")
navn3 = replace(request.form("navn3"),"'","''")
navn4 = replace(request.form("navn4"),"'","''")
---
nu har du navnene til rådighed i de fire variable
Tilsvarende kan du så fra databasen hente de fire telefonumre
---
tlf1 = Conn.Execute("Select telefon From din_tabel Where navn = '"&navn1&"'")
tlf2 = Conn.Execute("Select telefon From din_tabel Where navn = '"&navn2&"'")
tlf3 = Conn.Execute("Select telefon From din_tabel Where navn = '"&navn3&"'")
tlf4 = Conn.Execute("Select telefon From din_tabel Where navn = '"&navn4&"'")
---
Så har du telefon numrene i fire variable du kan benytte på hele din side hvor du ønsker det
Avatar billede nimmer_dk Nybegynder
09. august 2005 - 14:01 #11
Ok, tak. Smid lige et svar, så får du pointene. Jeg tror jeg har hvad jeg skal bruge ligenu. Og ellers opretter jeg bare et nyt spørgsmål.
Avatar billede busschou Praktikant
09. august 2005 - 14:03 #12
oki ellers må du sige til :o)