Avatar billede styless Nybegynder
08. august 2005 - 18:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flytte <div> i <iframe>

Jeg skal flytte et <div> inde i et <iframe>.

Har indtil videre følgende kode:

<html>
<body>
<div id="coldiv" style="position: absolute; left: 0px;">sdadasdasdasdasd</div>
</body>
</html>

<html>
<script type="text/javascript">

    function scrollleft()
    {
        document.getElementById('colframe').document.getElementById('coldiv').style.left = "100px";
    }

</script>
<body>
<iframe id="colframe" src="test1.html"></iframe>
<a onclick="scrollleft();">asdasdasd</a>
</body>
</html>

Har også prøvet: "100"; og med "100px";.
Også prøvet at smide en .all. ind mellem elementerne.
Avatar billede olebole Juniormester
08. august 2005 - 18:45 #1
<ole>

Med id-attributten tager du fat i HTML-elementet, der implementerer iframe'en i dit dokument. Det element har ingen anelse om, hvad iframe'en indeholder.

Med name-attributten tager du fat i iframe'ens window-object ... og det er, hvad du skal bruge for at hente indholdet  ;o)

Prøv med:
  frames.colframe.document.getElementById('coldiv').style.left = "100px";

- og:
  <iframe id="colframe" name="colframe" src="test1.html"></iframe>

/mvh
</bole>
Avatar billede styless Nybegynder
08. august 2005 - 18:54 #2
Dumme mig. Tænkte nok det var det... Men fik ikke afprøvet det ... Men dovenskaben længe leve og de samme for exp. og dig :)

Tak

Smider du svar?
Avatar billede olebole Juniormester
08. august 2005 - 18:59 #3
- njaahh ... måske lidt doven - men ikke dum  :)
Det forvirrer vist mange, at det er to forskellige objekter, man får fat i med de to forskellige kald til det øjensynligt samme objekt  ;o)
Avatar billede styless Nybegynder
08. august 2005 - 19:13 #4
Det var ellers min opfattelse at getElementById havde "overtaget names funktion" med XHTML hvor man stort set ikke bruger name mere...
Avatar billede olebole Juniormester
08. august 2005 - 19:39 #5
Det er til en vis grad også korrekt. Problemet er dog nok nærmere, at kun meget, meget få overhovedet ved, hvad XHTML og kan bruge det korrekt. Under XHTML er bindingerne mellem DOM og script jo helt anderledes end under HTML ... alene derved, at DOM'en er vidt forskellig i de to sprog  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
08. august 2005 - 19:41 #6
- og tak for points, i øvrigt  :)

Har du ikke læst dem endnu, vil jeg anbefale dig at læse disse to:
  http://www.eksperten.dk/artikler/537
  http://www.eksperten.dk/artikler/538