Avatar billede maxer Nybegynder
08. august 2005 - 16:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

send form til popup

hej!

kan man ikke sende sin form til et popup vindue? har prøvet med

onsubmit="java script: MyWindow=window.open('minfil.php','MyWindow','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=no,width=600,height=400,left=50,top=50'); return false;"

men det virker ikke...
Avatar billede roenving Novice
08. august 2005 - 16:59 #1
Den vil ikke altid nå at initialisere vinduet, men man kan faktisk godt:

<form action="minfil.php" target="MyWindow" ... onsubmit="MyWindow=window.open('','MyWindow','scrollbars=yes,width=600,height=400,left=50,top=50');">

-- men hvis man vil være helt sikker, åbner man vinduet med noget i, som trigger submitten på formen !-)
Avatar billede maxer Nybegynder
08. august 2005 - 17:07 #2
når jeg bruger det du skriver der åbner den det bare i et nyt vindue, ikke i et popup...

og mht den anden metode, så skal vinduet jo skifte, og det skal det ik...
Avatar billede jaw Nybegynder
08. august 2005 - 17:09 #3
Hvis du vil bruge php, vil jeg mene du skal 2 skridt. Først har du dine forms, hvor vi siger at du har "navn" og "adresse".

Dem submitter du til side.php. På side.php åbner du dit nye vindue med:
<?
header("Location: nyside.php?navn=".$_POST['navn']."&adresse=".$_POST['adresse']);
?>

Du vil dog få dine variabler smidt i adresselinien, men for at undgå dette vil jeg mene den eneste måde er at bruge sessions, og det synes jeg er lidt kluntet.
Avatar billede roenving Novice
08. august 2005 - 17:09 #4
En popup === nyt vindue ...

Hvad betyder den sætning?-)
Avatar billede jaw Nybegynder
08. august 2005 - 17:11 #5
Hvor mit så alligevel ikke helt passer, da den ikke åbner et nyt vindue, men selvf. blot kører dig videre til den side der står i headeren :/ Tror ikke du kan kommer derhen udelukkende med php, men må mixe lidt (for ikke helt at bruge) Roenvings forslag. JavaScript bliver vist pænere i det her tilfælde - og det er Roenvings domæne :)
Avatar billede maxer Nybegynder
08. august 2005 - 17:16 #6
hov.. hehe er vant til at skulle ind i php sektionen, men jeg leder jo selvfølgelig efter en javascript løsning... sorry.

roenvig, undskylder hvis jeg ik var klar nok... med popup mener jeg et vindue der ikke åbnes i fuld størrelse, hvor jeg kan sætte størrelse og placering. der står jo både height og og width og det hele i scriptet, så det virker da underligt at den åbner det i et maksimeret vindue
Avatar billede roenving Novice
08. august 2005 - 17:19 #7
Kan være at du har helt specielle indstillinger i din browser, men

window.open('','MyWindow','scrollbars=yes,width=600,height=400,left=50,top=50');

åbner faktisk en popup med størrelsen 600*400 i positionen 50,50 !-)
Avatar billede maxer Nybegynder
08. august 2005 - 17:22 #8
ja, det plejer det også at gøre hos mig. jeg har brugt det før i links. når jeg bruger det som
href="MyWindow=window.open('minfil.php','MyWindow','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=no,width=600,height=400,left=50,top=50'); return false;"
åbner det et popup, men ikke på den måde du foreslår.
Avatar billede roenving Novice
08. august 2005 - 17:25 #9
Er du sikker på at det ser sådan ud i browseren ?-)
Avatar billede maxer Nybegynder
08. august 2005 - 17:26 #10
ser hvordan ud...? jeg har lige testet begge dele igen, og i link laves popup, men ikke i formen...
Avatar billede roenving Novice
08. august 2005 - 17:27 #11
Prøv at lukke det allerførste vindue, du åbnede med .open('**','MyWindow','***') !-)
Avatar billede maxer Nybegynder
08. august 2005 - 17:29 #12
jeg har alt lukket bortset fra den side med form'en
Avatar billede maxer Nybegynder
08. august 2005 - 17:47 #13
hva skal jeg så gøre....?

åbner form'en en popup hos dig?
hvis den gør, kan du så ik lige poste det du har der virker?
Avatar billede maxer Nybegynder
23. maj 2006 - 10:34 #14
så lukkes den vist...!