Avatar billede ut Nybegynder
08. august 2005 - 11:40 Der er 1 kommentar

Oprette link i hovedokument og fodnote i et separat dokument

Med brug af VBA i FrontPage har jeg lavet en formular, der opretter et link fra en fodnote samtidig med at den opretter den fodnote, som linket henviser til. Denne fodnote appendes sidst i det FrontPage-dokument, som jeg arbejder i. I formularen indtaster jeg
a) det relevante fodnotenummer
b) det sidetal, hvor fodnoten står
c) selve fodnote-teksten (pastes ind)
Den centrale del af formularkoden ser sådan ud:

Private Sub cmdOK_Click()
Dim tekst As String
Dim anker As String
Dim ankertekst As String
Dim objRange As Object
Dim objDoc As FPHTMLDocument

  If frmFodnotelink.txtFN.Text = "" Or frmFodnotelink.txtST.Text = "" Or frmFodnotelink.txtFT.Text = "" Then
    MsgBox "Udfyld alle felter, før du klikker OK"
  frmFodnotelink.hide
  frmFodnotelink.Show
  Else
      tekst = "<a target=""_self"" href=""#Fodnote " & frmFodnotelink.txtFN.Text & ", side " & frmFodnotelink.txtST.Text & """> Fodnote " & txtFN.Text & ", side " & txtST.Text & ".</a>"
      ankertekst = "Fodnote " & frmFodnotelink.txtFN.Text & ", side " & frmFodnotelink.txtST.Text & ": " & frmFodnotelink.txtFT.Text & ". Fodnote slut."
      anker = "<a name=""Fodnote " & frmFodnotelink.txtFN.Text & ", side " & frmFodnotelink.txtST.Text & """>" & ankertekst & "</a>"

      Set objRange = ActiveDocument.Selection.createRange
      Set objDoc = ActiveDocument
      objRange.pasteHTML tekst
      objDoc.body.insertAdjacentHTML where:="beforeEnd", HTML:="<p>" & anker & "</p>"

  frmFodnotelink.txtFN.Text = ""
  frmFodnotelink.txtST.Text = ""
  frmFodnotelink.txtFT.Text = ""
  frmFodnotelink.hide
  End If

End Sub

Men i stedet for at oprette fodnoten i hoveddokumentet har jeg brug for at oprette det i et separat dokument. Så jeg har brug for en kode, der flytter fokus tildet separate dokument med fodnoterne, paster fodnoten ind og dernæst flytter fokus tilbage til hoveddokumentet. Er der nogen, der har et forslag til, hvordan det gøres?
Avatar billede ut Nybegynder
09. august 2005 - 10:16 #1
Lukker her og åbner spørgsmålet påny i http://www.eksperten.dk/spm/638592
Mvh ut