Avatar billede jeuann Nybegynder
08. august 2005 - 11:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Target og iframes

Hej...

Jeg vil lige høre om nogen kan hjælpe med iframes og link-target

Jeg har 4 iframes på samme side, de 3 er med links, som skal åbne i det fjerde...

koderne ser cirka sådan her ud:
(det er i den iframe alle links skal åbnes)
<iframe id="main-tekst" src="xxxxxx.html" width=390 height=370 scrolling=no frameborder=no style="border-style:solid; border-width:1px; border-color:#336699;"></iframe>

(og et link fra en af de andre iframes)

<b>29.Juli:</b> nyhed <a href="/xxxxxx.html" CLASS=set2 target="main-tekst"><br>"nyhed(4)"</a><br><br>

Når jeg klikker på linket så åbner den i en helt ny side..som om det var "_blank" eller hvad det nu hedder....

er det forståligt ??  ellers spørg!  =)

//Jeuann
Avatar billede busschou Praktikant
08. august 2005 - 11:31 #1
du skal give din iframe et name="main-tekst"
Avatar billede busschou Praktikant
08. august 2005 - 11:32 #2
target går til name attributen og ikke id attributen :o)
Avatar billede jeuann Nybegynder
08. august 2005 - 11:32 #3
er det ikke det der står først ?

<iframe id="main-tekst"
Avatar billede jeuann Nybegynder
08. august 2005 - 11:33 #4
hmm, ok...hvordan ser det så ud hvis du lige gider skrive det ind i koden ? =)
Avatar billede jeuann Nybegynder
08. august 2005 - 11:37 #5
name="main tekst" ??

<iframe id="main" name="main tekst" src="xxxxxx.html" width=390 height=370 scrolling=no frameborder=no style="border-style:solid; border-width:1px; border-color:#336699;"></iframe>
Avatar billede busschou Praktikant
08. august 2005 - 11:39 #6
ja præcis
Altså du må selvfølgelig stadig gerne give den et id, men taget refererer til name :o) som du har skrevet burde det gerne virke
<iframe name="hej">
<a target="hej">
Avatar billede busschou Praktikant
08. august 2005 - 11:42 #7
men du skal huske at kalde det det samme
Der er forksel på "main tekst" og "main-tekst" :o)
Avatar billede jeuann Nybegynder
08. august 2005 - 11:46 #8
den åbner altså stadig "_blank"  =)

<iframe id="main" name="main-tekst" src="xxxxxx.html" width=390 height=370 scrolling=no frameborder=no style="border-style:solid; border-width:1px; border-color:#336699;"></iframe>

<b>29.Juli:</b>Nyhed<a href="/xxxxxx.html" CLASS=set2 target="main-tekst"><br>"nyhed(4)"</a><br><br>
Avatar billede roenving Novice
08. august 2005 - 11:52 #9
Gør den også det, hvis du er forsigtigere med windowname-tingen, f.eks. 'mainTekst' ?-)
Avatar billede jeuann Nybegynder
08. august 2005 - 11:53 #10
ok har fundet problemet...det var stien der skulle skrives helt

<a href="http://.....html"  osv....

tak for hjælpen...smid et svar...  =)
Avatar billede busschou Praktikant
08. august 2005 - 11:54 #11
oki doki :o)
Avatar billede jeuann Nybegynder
08. august 2005 - 11:55 #12
egentlig mærkeligt at jeg altid skal skrive hele stien, og ikke bare mappe/fil.html , er det ikke ?? , eller er det mig der er tosset ?  =)

//Jeuann