Avatar billede vandspand Nybegynder
08. august 2005 - 09:06 Der er 3 kommentarer

Capture det bedste image

Jeg sidder med mit lille program der skal tage nogen billeder af det component jeg ønsker.. I øjeblikket får jeg nogen JPEG billeder ud men jeg er overhovedet ikke tilfreds med kvaliteten.. Hordan får jeg det bedste mulige billede ud?? og det er ligemeget hvilket format det kommer ud i bare det er i tilfredsstillende kvalitet...

en smule kode ville ikke være af vejen..

på forhånd tak gutter...
Avatar billede sondergard Nybegynder
08. august 2005 - 10:16 #1
Har du mulighed for at vælge et andet format? Hvis du er ligeglad med billedstørrelsen kunne du prøve BMP eller TIFF.
Avatar billede vandspand Nybegynder
08. august 2005 - 10:26 #2
Hvordan gør jeg det?? Jeg mener hvordan laver jeg så et TIFF billede? Her er lige lidt af det kode jeg sidder med lige nu..

  FileOutputStream out = new FileOutputStream(fileName);
  JPEGImageEncoder encoder = JPEGCodec.createJPEGEncoder(out);
  JPEGEncodeParam param = encoder.getDefaultJPEGEncodeParam(image);
  param.setQuality(1.0f, true);
  encoder.setJPEGEncodeParam(param);
  encoder.encode(image);
  out.close();

og så er jeg ligesom ikke rigtigt kommet videre...
Avatar billede sondergard Nybegynder
08. august 2005 - 10:48 #3
Nej søgte lige rundt på google - Javas standard API indeholder ikke klasser til at encode og decode hverken BMP eller TIFF...

Du kan dog downloade javas advanced imaging api her
http://java.sun.com/products/java-media/jai/index.jsp

Derefter foregår det vist på samme måde som du gør med JPEG stort set