Avatar billede oven06 Nybegynder
07. august 2005 - 19:55 Der er 2 kommentarer

lave tilmeldingssystem

Hej

Lad det være sagt med det samme, jeg programmere normalt i php, men denne opgave skal laves i asp.

Jeg skal have lavet et tiælmeldingssytem, hvor man kan tilmelde sig forskellige arrangementer online. Jeg har allerede lavet lidt af det, eller dvs ombygget en gæstebog til at kunne løse lidt af mit problem.
Men det er ikke helt godt nok. Når man har tilmeldt sig arrangementet kommer der på nuværende tidspunkt en tak side hvor man får en bekræftelse på tilmelding.
Det optimale er dog at få lavet det sådan at brugeren får en bekræftelses mail via det han har indtastet i feltet mail i formularen.

Jeg kan dog hverken finde konkrete svar eller script der kan løse dette.

Så hvis nogen kan give et hint til en læsning, link til et færdigt script eller nadet modtages det med kyshånd
Avatar billede hingebjerg Nybegynder
07. august 2005 - 22:40 #1
Jeg har ikke lige et direkte link til noget, men prøv at søg på JMail f.eks her på E eller på google.
Avatar billede hingebjerg Nybegynder
07. august 2005 - 22:51 #2
Et script ser sådan her ud:

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
Response.Expires = 0
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.ServerAddress = "smtp.cliche.dk" (Din eller din udbyders smtp)
JMail.sender = "Admin@DinSide.dk" '("" skal være der)
JMail.subject = "emnet på mailen" '("" skal være der)
JMail.AddRecipient "Modtagers@email.dk" '("" skal være der)
Jmail.AddRecipientBCC "BCCModtagers@email.dk" '("" skal være der)
JMail.Priority = 3
JMail.Body = "Dette er det der skal stå i mailen.<p>"
JMail.Body = JMail.Body & "Du kan bruge html formatering i teksten<p>"
JMail.Body = JMail.Body & strCv
Jmail.Execute
set JMail = nothing

så kan du jo bare ligge de værdier brugeren har indtastet i formularen ind i nogle variabler, og så inddrafe dem i mailen.

Håber det hjalp lidt.

HH