Avatar billede renehaas Nybegynder
06. august 2005 - 11:48 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvor ligger et screendump

Det her er nok et meget nem spørgsmål men det går mig virkeligt på at jeg ikke kan finde ud af det
jeg har taget et screendump ved at holde alt + pring screen nede.
men hvor bliver billederne så gemt henne jeg kan ikke finde mappen!!

med venlig hilsen
René Haas
Avatar billede nielle Nybegynder
06. august 2005 - 11:50 #1
Et Screendump ligger kun i hukommelsen - ikke på disk.

For at få det på disk kan du f.eks. åbne Paint eller Wotd og trylle Control-V for paste.
Avatar billede busschou Praktikant
06. august 2005 - 11:51 #2
bliver det ikke gemt i "udklips holderen"
Avatar billede busschou Praktikant
06. august 2005 - 11:51 #3
;o)
Avatar billede renehaas Nybegynder
06. august 2005 - 11:53 #4
AArgh sikke noget lort !! det troede jeg det gjorde ! hvorfor er det så at jeg fik at vide at jeg skulle holde alt nede ! når print screen gør akurat det samme !!

Nårh men okay ! er der så et program der kan tage et screendump og gemme det uden at jeg skal åbne paint og lægge det derind hvergang
eller et der simpelthend kan optage alt hvad jeg laver foran skærmen i video form??
Avatar billede nielle Nybegynder
06. august 2005 - 11:54 #5
Hvis du holder Alt nede så får du kun det aktive vindue - hvis du ikke gør det, ja så får du hele skærmen.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
06. august 2005 - 11:55 #6
[Hvordan optager man skærmbevægelser] => http://www.eksperten.dk/spm/629053
Avatar billede nielle Nybegynder
06. august 2005 - 11:55 #7
PrtScr og Alt+PrtScr gør altså ikke helt det samme.
Avatar billede renehaas Nybegynder
06. august 2005 - 11:56 #8
okay !! hvad er forskellen så ??
Avatar billede busschou Praktikant
06. august 2005 - 11:57 #9
Forskellen er som nielle skriver om du får hele skærmen, eller kun det aktive vindue
Avatar billede salanti Nybegynder
06. august 2005 - 12:00 #10
Med wisdom-soft screenhunter vælger man selv om man vil gemme ens printscreen i udklipsholder eller i en fil. Et dejligt lille gratis program! Her er link. http://www.wisdom-soft.com/products/screenhunter.htm
Avatar billede majsmarken Nybegynder
06. august 2005 - 12:09 #11
... og fidusen er så at du kan tilpasse det AKTIVE vindue til kun at vise det ønskede område - og derefter [Alt][PrintScrn] kombinationen...
Avatar billede nielle Nybegynder
06. august 2005 - 12:11 #12
F.eks. det, men det dejlige ved Alt+PrtScr er nu at man kun får screencapture med at det ene program som man er interesseret i.
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
06. august 2005 - 12:14 #13
Hmn, lur mig om det ikke er sådan en CS Fidus der gerne vil nappe en masse billeder her ? :)

Hvis ja, så hver gang du Print Screen'er så bliver det gemt i din CS mappe..

Jeg gætter bare på at det er til det..
Avatar billede nielle Nybegynder
06. august 2005 - 12:18 #14
Ja, det er jo lidt problematisk hvis man gerne vil gemme flere screenshots i trak uden at skulle forbi Paint/Word/NogetAndet hver gang. Umiddelbart kender jeg ingen af den type programmer - men de kan laves det er 100% sikkert.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2005 - 16:01 #15
Er det blot en funktion, der skal bruges sporadisk .. så ..

Prøv http://www.analogx.com/contents/download/system/capture.htm .. det er extremt simpelt.

Det er gratis. Let at konfigurere.

Gemmer kun i bitmap-format; men skal det konverteres til et mindre pladskrævende er det simpelt gjort via Irfanview - http://www.irfanview.com/
Avatar billede nielle Nybegynder
06. august 2005 - 18:41 #16
renehaas> Endte du da med at bruge screenhunter siden du accepterede salanti's svar? Eller hvad.
Avatar billede renehaas Nybegynder
06. august 2005 - 20:33 #17
Ja det gjorde jeg ! det er et virkeligt godt lille program og det løger mit problem !!

Tak for hjælpen salanti !! og alle andre der gav sig tid til at skrive

--------- Tråd Slut
Avatar billede nielle Nybegynder
06. august 2005 - 20:35 #18
Cool, men det er jo altid rart at få en tilbagemelding (andet end at spørgsmålet bare er afsluttet). :^)