Avatar billede wip13 Nybegynder
06. august 2005 - 11:27 Der er 2 kommentarer

læse tcp-pakker?

jeg er ganske grøn indenfor netværksovervågning, så derfor kan det godt være at mit spørgmål ikke giver menning...men når jeg f.eks. udfylder en navneformular på en hjemmeside og trykke på submit, så må min puter jo på en eller anden måde sende data fra navneformulars-feltet til hjemmesidens server.
Jeg er interesseret i at læse denne sending, og evt kun gentage den automatisk.
jeg vil næsten gætte på der findes programmer til læsning af udgående tcp-trafik (hvad hedder de?), men skal jeg selv igang med at programmere (hvilket ikke er det helt store problem, hvis bare jeg ved hvad jeg skal i gang med :/), hvis jeg vil have mulighed for at sende en klon af en netop afsted sendt pakke?
Avatar billede g00fy Nybegynder
26. august 2005 - 18:04 #2
http://www.ethereal.com/ kan helt sikkert hjælpe dig med at debugge netværks trafik.