Avatar billede mmmtm Nybegynder
05. august 2005 - 15:42 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Tilføje værdi til dialog (web)

Jeg skal have tilføjet et dialog felt en værdi fra et andet felt, når formularen submittes. Jeg kan godt få værdien over i dialog feltet via javascript, men jeg kan ikke få det gemt. Hvordan gøres det mest korrekt og elegant ??? (det er sådanset bare "allow values not in list" der skal web-enables :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
05. august 2005 - 15:50 #1
Dit felt har et navn i HTML/Javascript, og du har et tilsvarende Notes felt på din formular, ikke sandt? og værdien bliver ikke gemt ned i det tilsvarende Notes-felt?

Laver du en Form-Submit? Prøv evt. at submitte til en tilsvarende formular, som du kun anvender til submit formålet. Lad felttypen her være almindelig tekst uden dikkedarer. husk et FORM-felt som hardkodes til den oprindelige formulars navn.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
05. august 2005 - 16:07 #2
Det er det samme felt, jeg refererer bare til id istedet for feltnavn i javascriptet. Hvad mener du med at submitte til en anden formular ?
Submitten er en hotspot med formula:
save:=@Command([FileSave]);
@If (@IsError(save); @Return(save); @Command([FileCloseWindow]))
- og javascript koden liggeri onSubmit.
Avatar billede jogii Nybegynder
05. august 2005 - 16:26 #3
Når du i browseren kigger på "View Source", så vil du se hos <form action= ... > som peger mod den formular (hvis det er et nyt dokument) eller dokumentUNID (hvis det er et eksisterende dokument). Denne kan du med noget PathThrough og andre krypriske teknikker hardkode til at gå til en anden formular eller view med en FormFormular, som anvender den specifikke formular som du har brug til at behandle din submit.

Anvender du lige nu forskellige formularer til Notes og Web?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
05. august 2005 - 16:46 #4
Jeg kan ikke få en en anden form på, end den der oprettes i - umiddelbart. Men hvad skulle det hjælpe ?
Der er to formularer til hhv. Notes og web. De dokumenter jeg tester på, oprettes og redigeres kun på web.
Avatar billede jogii Nybegynder
05. august 2005 - 17:02 #5
Hvad er den komplette feltdefinition for det felt som skal modtage værdien?
Hvad er HTML-definitionen for feltet i browseren?

Problemet kan være at formularen ikke tillader at du indtaster andre værdier end dem som du havde defineret i forvejen. Derfor kan det fra tid til anden være nødvendig at anvende en hjælpeformular, som kan modtage det pågældende felt blot med nogle lidt andre definitioner.
Avatar billede jogii Nybegynder
05. august 2005 - 17:03 #6
Men hvad mener du med "Dialog"? Det er et felt af typen "Dialog", ikke?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
05. august 2005 - 18:58 #7
Jo - det er et felt af typen dialog.
Feltdefinitioner:
Dialog list - editable
show field del..., Use formula for choices, display entry.., allow keyb..
Default
Name: Kategori_Lokal og en id: "cat"
(feltet ligger i en tabel - bemærkede lige at der er et "access name", som = den tekst der står i <td>'en før - det har jeg aldrig bemærket før..)
Selve formen har default settings.
HTML-definitionen er:
<select name="Kategori_Lokal" id="cat">
<option>testkategori</select> (pakket ind i hhv. <tr><td>)

Scriptet - som jeg har testet ved at lægge på en knap og som korrekt nok overfører værdien er:
category = document.getElementById('cat')
newCategory= document.getElementById('newCat')//Feltet der skal overføres fra.
category[category.length] = new Option(newCategory.value);
Avatar billede mmmtm Nybegynder
05. august 2005 - 19:09 #8
Jeg har via pass-thru html prøvet at sætte hhv. Form og $Title til en anden form - men det bliver ikke gemt...
Avatar billede jogii Nybegynder
06. august 2005 - 11:17 #9
Jeg tror problemet ligger i definitionen af dit felt "Kategori_Lokal". Den værdi, som du  prøver at gemme, findes ikke i listen over tilladte værdier til feltet, right?
Du har ikke angivet noget med "Allow values not in list". Er den sat?
Prøv at overføre værdien fra Kategori_Lokal til et ikke dialogboxfelt, f.eks. K2. Hvis værdien bliver gemt der, så kan du i WebQuerySave-agenten overføre værdien fra K2 til Kategori_Lokal.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
06. august 2005 - 12:02 #10
Right.
-Nej, "allow values not in list" gør feltet til et almindeligt textfelt på web.
Jeg prøver dit forslag.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
06. august 2005 - 15:19 #11
Hmm..Det giver nærmest ingen mening at overføre til et andet felt, så løsningen blev blot at overføre værdien fra Ny_Kategori_Lokal til Kategori_Lokal i webQuerySave. Opslaget i Kategori_Lokal, er en @dblookup på eksisterende lokale kategorier, så det fungerer fint. Jeg fik vist stirret mig noget blind på at få det gemt direkte ved submit samt at få det synligt i dialogen med det samme, i lotusscript er det kun 6 linjers kode...Smid et svar hvis du vil ha' point, du fik mig da på rette vej :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
06. august 2005 - 16:55 #12
jamen værsgo og tak :-)
Avatar billede mmmtm Nybegynder
06. august 2005 - 19:32 #13
Velbekomme.
Jeg syntes dog at det er lidt interessant at jeg på web kan tilføje en værdi til et ikke "allow values not in list" felt, hvorefter værdien blot ignoreres af domino. Det kunne være lidt fikst, hvis det - via et flueben det rette sted - kunne lade sig gøre at tilføje værdier til et dialog felt på web. Hvorfor er det mon sådan ?
Avatar billede jogii Nybegynder
08. august 2005 - 09:39 #14
Så du siger at feltet ér "allow values not in list", men alligevel ignoreres? Det er tænkeligt at Domino går ud fra at når det ikke er muligt at lave dette native i HTML, så behøver den heller ikke at checke/håndtere dette når data kommer fra HTTP. Ikke nogen synderlig god forklaring ...
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. august 2005 - 09:56 #15
Nej Nej - feltet er IKKE "allow values not in list" - så laver domino det som sagt om til et tekstfelt (altså almindeligt input felt). Det var blot fordi at jeg via javascript kan tilføje en værdi til feltet on-the-fly - og derfor mente at det også skulle blive gemt. Jeg regnede vist bare med at Domino havde "sluppet" feltet, efter at have lavet opslagt til listen. Så det er sådan set korrekt nok at værdien ikke kan blive gemt på den måde..
Avatar billede jogii Nybegynder
08. august 2005 - 10:25 #16
Sådan virker det også I standard Notes klient (vedr. radio og checkbuttons). Her bliver indholdet holdt op imod listen. Working as designed.