Avatar billede babyshark Nybegynder
04. august 2005 - 22:49 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

siden skal fortsætte trods scroll

Hej

Hvordan gør jeg således at selve min side altid strækkes vertikalt (altid 100%), og mine iframes i midten ikke har scroll men blot forlænger hele siden hvis der er vertikalt overflow?
Avatar billede apo Praktikant
04. august 2005 - 23:09 #1
Det her burde kunne gøre det:

html, body {margin:0; padding:0; height:100%;}

Angående dine iframes, er jeg ikke sikker (Jeg har aldrig brugt iframes), men har du prøvet med style="height:100%;" ?

Apo
Avatar billede babyshark Nybegynder
04. august 2005 - 23:15 #2
alt har 100%, men alligevel er der scroll på iframen og den viser ikke hele sit indhold trods den er sat til 100%
Avatar billede babyshark Nybegynder
04. august 2005 - 23:18 #3
øhmm..testede lige igen, nu har jeg ingen scroll i IE men KUN i iframen.

Altså...jeg vil have scrollbar KUN i browseren og IKKE i iframes, siden skal være ligeså høj som indholdet er, og man skal kun scrolle i browseren.
Avatar billede apo Praktikant
04. august 2005 - 23:19 #4
Hvilken doctype bruger du? Og har du et link til en side?
Avatar billede milandt Nybegynder
04. august 2005 - 23:23 #5
Du er nødt til at bruge javascript til at måle højden på det første element i den side i din iframe, og så rette størrelsen på din iframe med javascript. Du kan ikke angive en størrelse på en iframe i % (f.eks. 100%) da det vil være relativt i forhold til iframens parent element.
Avatar billede babyshark Nybegynder
05. august 2005 - 00:09 #6
Øhh..der er ingen doctype på. Siden er på http://www.sharkz.dk/pigalle
Man kan ikke se iframes'enes scroll da det er noget dummy jeg har smidt på siden, men den er der. Jeg vil kun  have 1 scrollbar og det er i browseren.
Avatar billede babyshark Nybegynder
05. august 2005 - 00:56 #7
så fandt jeg ud af det men nu har jeg noget plads under min tekst i iframe 1 og 2 som ikke er særlig nødvendig, jeg har sat margins hele vejen rundt til 0 men de er der stadig, forslag?
Avatar billede milandt Nybegynder
05. august 2005 - 00:59 #8
hvad fandt du ud af? lidt lettere at hjælpe hvis du viser os din kode eller linker til din side.
Avatar billede apo Praktikant
05. august 2005 - 01:03 #9
Det kan skyldes, at du bruger de her:
<p>&nbsp;</p>
<p>her skulle der v&aelig;re en baggrund!!!!! </p>
<p>&nbsp;</p>

<p> indsætter automatisk en margen. Du kan helt undlade at bruge <p> (De er ikke nødvendige).

Hvis du vil lave linjeskift, skal du bruge <br>

Apo
Avatar billede babyshark Nybegynder
05. august 2005 - 01:10 #10
aarrrhh..tak tak

apo svar og milandt svar

Jeg smed et javescript ind i både index og right og left men det er da pænt meget at gøre ved hver side, men nok et must. Troede man kunne gøre det pr. automatik evt med noget css, men nok ikke..tak for hjælpen!!!
Avatar billede apo Praktikant
05. august 2005 - 01:12 #11
CSS kan ikke det hele (Desværre), men godt at du fandt ud af det :-)

Apo
Avatar billede babyshark Nybegynder
05. august 2005 - 01:13 #12
øhhh..nu siger min roomy lige det ser underilgt ud på hans skærm..se lige http://www.sharkz.dk/pigalle
Avatar billede apo Praktikant
05. august 2005 - 01:14 #13
Hvordan underligt?
Avatar billede babyshark Nybegynder
05. august 2005 - 01:16 #14
altså i firefox er den i smadder...nogle forslag til det?:P
Avatar billede apo Praktikant
05. august 2005 - 01:26 #15
Hmm... Som tidligere nævnt er jeg ikke stærk omkring iframes. Men det ser godt nok spøjst ud i FF. Det virker som om, at iframen ikke fylder højden ud.

Jeg har svært ved at se hvor problemet er. Mit eneste gæt er, at du ikke skriver valid HTML, hvilket skaber forskelle i henholdsvis IE og FF. Du bør begynde, at anvende styles til at styre din HTML, og derefter smide dine styles i et eksternt stylesheet. Det giver mere overskuelig kode og gør, at du kun skal redigere sidernes dimensioner et sted fra.
Avatar billede babyshark Nybegynder
05. august 2005 - 01:29 #16
hmm..ja jeg leger lidt med det, tak for hjælpen...det var da et skridt på vejen...du er vist den eneste der vil have points, men lader det lige stå til i morgen så milandt kan få lidt også.
Avatar billede apo Praktikant
05. august 2005 - 01:31 #17
Ja, lad os vente på ham...

Din side har i hvertfald bevæget sig ned til bunden i FF. Så mangler vi bare dine iframes :-)
Avatar billede babyshark Nybegynder
05. august 2005 - 13:12 #18
hvad er bedst...at kunne scrolle i browseren eller i iframesene?...venter....milandt:P
Avatar billede apo Praktikant
05. august 2005 - 15:11 #19
Jeg vil til en hver tid mene, at det er bedst at scrolle i browseren. Jeg er generelt modstander af frames og iframes, netop fordi det ofte ender i et inferno af scrollbars. En enkelt scrollbar i browseren må være rigeligt.
Avatar billede apo Praktikant
06. august 2005 - 18:31 #20
Hmm... Er milandt taget på ferie?
Avatar billede babyshark Nybegynder
06. august 2005 - 21:35 #21
sådan:P
Avatar billede apo Praktikant
06. august 2005 - 21:57 #22
Tak for points :-) Hehe, så kan han lære, at holde sig til...

Nå, fair skal være fair. Milandt > Hvis du vil have halvdelen af pointene, må du gøre opmærksom på det her i tråden - Så opretter jeg et spørgsmål, hvor du kan hente dem.

Apo