Avatar billede prutkrantz Nybegynder
04. august 2005 - 11:07 Der er 12 kommentarer

ora-00933 - fejl

javax.servlet.ServletException: ORA-00933: SQL command not properly ended.

Denne fejl får jeg ved benyttelse af følgende lille SQL:

("SELECT side_id FROM page.data WHERE side_id = 1")

Nogle ideer til, hvad der kan være galt?
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2005 - 11:11 #1
kan du ikke give lidt mere info? Hvordan laver du dit resultset? Hedder skemaet page og din tabel data?
Avatar billede prutkrantz Nybegynder
04. august 2005 - 11:18 #2
Skemaet hedder page og tabellen data.

Resultsettet bliver lavet:
rs = statement.executeQuery("SELECT side_id FROM page.data WHERE side_id = 1");
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2005 - 11:33 #3
det ser jo rigtigt nok ud... er du sikker på at der ikke står nogen mystiske specialtegn et eller andet sted?

Hvordan er statement defineret?
Avatar billede prutkrantz Nybegynder
04. august 2005 - 11:41 #4
Ingen mystiske specialtegn :D

sådan er statement def.:

Statement statement = conn.createStatement(ResultSet.TYPE_SCROLL_INSENSITIVE,ResultSet.CONCUR_READ_ONLY);
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2005 - 13:03 #5
jeg tror ikke at den linie kan fejle med den meddelelse...

Udfører du andet SQL som kunne tænkes at være ansvarlig for fejlmeddelelsen?
Avatar billede prutkrantz Nybegynder
04. august 2005 - 13:17 #6
Jeg har fundet fejlen - en stupid slåfejl - men du kunne måske hjælpe med noget andet.

String page_con = rs.getString("IND_DAN");
IND_DAN indeholder tekst (notat i Access, men det kører på Oracle - men har Access sammenkædet med de tabeller, jeg bruger).

Dog bliver jeg ved med at få denne fejl "javax.servlet.ServletException: Conversion to String failed". Skal jeg bruge en anden metode end getString? Evt. parse? Eller andet?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2005 - 13:34 #7
prøv at hente over i et byte array med getBytes og konverter så det til String
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2005 - 13:40 #8
Det er formentlig en LOB du har gang i. Så skal du nok kigge på otn, fx:

http://www.oracle.com/technology/sample_code/tech/java/codesnippet/jdbc/clob10g/handlingclobsinoraclejdbc10g.html
Avatar billede prutkrantz Nybegynder
04. august 2005 - 13:56 #9
Det har du ganske ret i, men jeg kan sgutte få det til at køre - anyways - jeg arbejder på det.
Avatar billede prutkrantz Nybegynder
04. august 2005 - 13:57 #10
hm
Avatar billede prutkrantz Nybegynder
04. august 2005 - 13:58 #11
Jeg ville have givet jer pointene, men det virkede ikke :D
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2005 - 15:15 #12
Den henvisning jeg gav, peger på oracle 10g. Måske skal du søge lidt mere på otn. Points er lige meget.