Avatar billede paparazzi Nybegynder
03. august 2005 - 11:54 Der er 14 kommentarer

Online brugere

Hejsa.. Jeg  har sitet www.rooms-of-spirit.dk, og har købt det som en færdig portal af nogle som ikke længere havde tiden til at passe det. Men pludselig er der knas med et script. Der er en funktion hvor man kan se hvor mange online brugere der er på sitet, men af en eller naden grund bliver de i systemet, selv om de ikke er online. Er der nogle der kan kigge på det?
Avatar billede busschou Praktikant
03. august 2005 - 12:02 #1
Det er jo svært uden den aktuelle kode
Du kan logge brugere ud enten ved at de klikker på  "logud"
Hvis de vælger at lukke deres browser direkte, så du ikke registrerer et logud
Så skal du have lavet kode i din global.asa fil som registrerer dette
Global.asa har en metode Session_OnEnd som registerere når sessionen dør
Det gør den standard 10min efter brugeren har lukket browseren, med mindre der er specificeret en anden session.timeout
Dvs sige der går 10-20 min før den registerer at en bruger ikke er aktiv mere
Men samtidig kan man ikke være sikker på at Session_OnEnd køres!
Derfor vil der være smuttere som står online
---
Uden at kende implementationen nærmere vil jeg tro det er det som gør det :o)
Avatar billede busschou Praktikant
03. august 2005 - 12:04 #2
Hvis du kan give koden som registerer login, logud samt evt database forbindelser i den henseende og din global.asa fil, samt de steder hvor antal bruger online vises mm
altså en del kode :o)
Så kan det være vi kan se på det :o)
Avatar billede paparazzi Nybegynder
03. august 2005 - 12:12 #3
jeg kan evt give dig adgang til databasen! Hvad siger du til det? Jeg har bla nogle koder der hedder online.asp og brugeroversigt.asp - det skulle vist være dem. For det har virket. men pludselig ikke mere efter tidligere ejer kom til at pille...
Avatar billede busschou Praktikant
03. august 2005 - 12:14 #4
Tja det er fint at se hvad der står i databasen
Men det er nu mere koden der skal ses på
Der må være kode for "oversigt af online brugere", "logud/opdatering af oversigt"
Avatar billede busschou Praktikant
03. august 2005 - 12:14 #5
men prøv add :o)
Avatar billede paparazzi Nybegynder
03. august 2005 - 12:16 #6
hvad er din mail.. så får du lige dem jeg snakkede om...
Avatar billede busschou Praktikant
03. august 2005 - 12:18 #7
henrik snabel mit brugernavn punkt dk :o)
Avatar billede busschou Praktikant
03. august 2005 - 12:29 #8
henrik@busschou.dk
Avatar billede paparazzi Nybegynder
03. august 2005 - 12:40 #9
den er sendt :-)
Avatar billede busschou Praktikant
13. august 2005 - 19:13 #10
hej er du kommet videre?, havde helt glemt det her spørgsmål, jeg fik aldrig en mail, måske den er røget i mit spam filter
Avatar billede paparazzi Nybegynder
17. august 2005 - 16:37 #11
hej jeg sendte til dig.. men måske den forkerte mail... Prøver igen
Avatar billede paparazzi Nybegynder
24. august 2005 - 10:33 #12
Jeg har sendt flere gange til den mail du oplyser, men uden held??
Avatar billede busschou Praktikant
24. august 2005 - 10:36 #13
hmm den går nok i mit spam filter så
Du kan evt også prøve at oprette spørgsmålet igen og se om der kommer nogen nye gode ideer :o)
Avatar billede paparazzi Nybegynder
24. august 2005 - 10:38 #14
Jeg prøver 1 gang til nu...