Avatar billede danger1 Nybegynder
02. august 2005 - 14:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

AUTO_INCREMENT værdi?

jeg skal have fat i AUTO_INCREMENT værdi'en, men hvordan får jeg det? den skal ikke bare vise hvad sidst brugt id er, fordi hvis man sletter det sidst brugt id, er AUTO_INCREMENT noget andet jo.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
02. august 2005 - 15:12 #1
Er det i forbindelse med indsættelse af ny post ?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2005 - 15:35 #2
Det gør man ikke.

Hele ideen med auto increment er at først indsætter man, MySQL genererer en værdi,
man henter den værdi (last_insert_id() er på connection så der er ingen
flerbruger problemer) og så indsætter man den hvor det er nødvendigt
Avatar billede coderdk Praktikant
02. august 2005 - 15:51 #3
SELECT LAST_INSERT_ID();
Giver dig den sidst brugte AUTO_INCREMENT værdi.
Avatar billede coderdk Praktikant
02. august 2005 - 15:52 #4
Avatar billede danger1 Nybegynder
04. august 2005 - 16:54 #5
jeg lukker igen, jeg har lavet det ved at lave en ny tabel "indstillinger" som bliver opdateret hver gang nogle poster noget en ny række