Avatar billede malawimoto Nybegynder
02. august 2005 - 01:24 Der er 20 kommentarer

Text Wrap med CSS

Jeg har en email form der bruger CSS og jeg kan ikke får word wrap til at virke, ifølge de oplysninger jeg har fundet på nettet skal man bruge

word-wrap:  break-word;

men de bruger det sammen med en

div { word-wrap: break-word }

eller en inline css

<div  STYLE="word-wrap:  break-word">This is the text content of this div element</div>

mit html ser lidt andeledes ud, og jeg kan ikke hit hvor den skal placeres i min CSS/HTML før den virker

min HTML dokument ser sådan ud

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">
    <head>

        <title>Email til navn</title>
<script type="text/javascript" src="../scripts/header.js"></script>
<script type="text/javascript" src="../scripts/billede.js"></script>
<script language="Javascript1.2" src="../scripts/bar.js"></script>
<link rel=stylesheet href="../style/header.css" type="text/css">
<link rel=stylesheet href="../style/title.css" type="text/css">
<link rel=stylesheet href="../style/kontakt.css" type="text/css">

</head>

    <body>

<?PHP

if($mailnavn&&$navn&&$email){
mail("mitnavn@minemail.dk","Følgende email er sendt via kontakt på Websiden".date("j/n/Y"),"Navn $navn \n \n email $email \n \n \n $mailnavn \n \n med venlig hilsen \n \n Web formular");
echo "<label for='t1'>Din email er sendt.\n \n Luk vinduet for at forsætte.</label>\n ";
?>

<?
}
else
{

?>

<p>

<font size="-2"><em>Alle felter skal udfyldes f&oslash;r emailen kan sendes</em></font>

<form method="post" action="../mailto/mailnavn.php">
<fieldset>

<label for="t5">Email indhold</label><input type="textarea" wrap="soft" COLS=10 ROWS=5 name="mailnavn" id="t9" /> <br />
<label for="t1">Dit navn:</label><input type="text" name="navn" id="t1" /><br />
<label for="t2">Din email/tlf.:</label><input type="text" name="email" id="t2" /><br />
<div><input type="submit" value="send" id="submit"></form></div>
</fieldset>

</p>

<?

}

?>

</body>
</html>

min CSS fil ser sådan ud jeg har forsøgt med word-wrap: break-word forskellige steder uden held

        body{
        background-color:#cccccc;
        font-family:verdana;
        font-size:12px;
    word-wrap: break-word;
        }

    .text1{
    position:absolute;
    color:black;
    background-color:#999999;
    left:6px;
    right:150px;
    top:140px;
    z-index:3;
    text-align:left;
    padding:10px;
    border:5px ridge black;
    height:auto;
    width:303px;
word-wrap: break-word;
        }
    .text2{
    position:absolute;
    color:black;
    background-color:#999999;
    left:6px;
    right:auto;
    top:auto;
    z-index:3;
    text-align:left;
    padding:10px;
    border:5px ridge black;
    height:auto;
    width:auto;
word-wrap: break-word;
        }

        div
    {
    margin-top:15px;

    }
#t1, #t2, #t3, #t4, #t5, #6, #7, #8
    {
    border:1px inset rgb(153,204,255);
    word-wrap:break-word;
    width: 300px;
    background:rgb(148,204,252);

    }
#t9
    {
    word-wrap: break-word;
    border:1px inset rgb(153,204,255);
    width: 300px;
    height:150px;
    background:rgb(148,204,252);

    }

                .bottom{position:absolute;
        color:black;
        background-color:#cccccc;
        top:700px;
        z-index:7;
        text-align:left;
        padding:10px;
        border:0;
        left:0px;
        }

        A:HOVER{
        text-decoration:none;
        color:green;
        font-size:12px;

        }

        A:ACTIVE{
        text-decoration:none;
        color:green;
        font-weight: bold;
        cursor:default;
        font-size:12px;
        }

        A:VISITED{
        text-decoration:none;
        color:black;
        font-weight: bold;
        cursor:default;
        font-size:12px;
        }

        P{
        font-family:Verdana;
        font-size:12px;

        }
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
02. august 2005 - 01:28 #1
du skal ihvertfald lukke din link elementer. der er 3 styks der ikke er lukket!

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
02. august 2005 - 01:29 #2
sådan, det er dem jeg mener

<link rel=stylesheet href="../style/header.css" type="text/css" />
<link rel=stylesheet href="../style/title.css" type="text/css" />
<link rel=stylesheet href="../style/kontakt.css" type="text/css"/>
Avatar billede malawimoto Nybegynder
02. august 2005 - 01:40 #3
der er nu gjort men har ikke løst problemmet
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
02. august 2005 - 01:44 #4
og så er der en fej her også:

font size="-2"><em>Alle felter skal udfyldes f&oslash;r emailen kan sendes</em></font>

<form method="post" action="../mailto/mailnavn.php">
<fieldset>

<label for="t5">Email indhold</label><input type="textarea" wrap="soft" COLS=10 ROWS=5 name="mailnavn" id="t9" /> <br />
<label for="t1">Dit navn:</label><input type="text" name="navn" id="t1" /><br />
<label for="t2">Din email/tlf.:</label><input type="text" name="email" id="t2" /><br />
<div><input type="submit" value="send" id="submit"></form></div>    <--- flyt div om bag </form> !

mvh
Mads
Avatar billede apo Praktikant
02. august 2005 - 01:45 #5
word-wrap:break-word; er CSS3, hvilket - så vidt jeg ved - langt fra fungerer i alle browsere...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
02. august 2005 - 01:46 #6
nu er DIV jo et tomt container element så anvendelsen af DIV på den måde du har i <fieldset> er ikke en korrekt brug mener jeg.

mvh
mads
Avatar billede roenving Novice
02. august 2005 - 10:25 #7
>>fox 01:28:58 & 01:29:36

-- man _må_ da ikke lukke link-tags med den doctype malawimoto bruger ...

>>malawimoto

-- og som apo rigtigt angiver, så kan du ikke regne med at break-word fungerer ordentligt og alle steder endnu ...

-- og så kan jeg ikke lige af din kode se, hvor det er break-word skulle gøre gavn ?-)
Avatar billede malawimoto Nybegynder
02. august 2005 - 11:04 #8
skulle gerne wrap teksten inden i

<label for="t5">Email indhold</label><input type="textarea" wrap="soft" COLS=10 ROWS=5 name="mailnavn" id="t9" /> <br />

p.t. skriver den en lang linie derud af.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
02. august 2005 - 11:08 #9
Roenving >> skal man ikke lukke "link" tag i XHTML såles <link/> ?

malawimoto>> Jeg beklager for denne misinformation!!

mvh
Mads
Avatar billede roenving Novice
02. august 2005 - 11:12 #10
Jo, i xhtml, men malawimoto bruger html 4.0 som doctype ...

-- i almindelige textareas wrapper teksten da, men kun ved ord-adskillelser, så hvad sker der, hvis du bare fjerner wrap-attributten ?-)

(Måtte forøvrigt lige checke index.html: http://blooberry.com/indexdot/html/tagpages/t/textarea.htm !-)
Avatar billede malawimoto Nybegynder
02. august 2005 - 11:53 #11
hvis jeg fjerner wrap="soft" sker der intet, jeg kan får det hele til at spil uden bruge af CSS, men så snart jeg formatter med CSS går det galt.
Avatar billede roenving Novice
02. august 2005 - 11:55 #12
-- også hvis du udelader word-wrap:break-word; ?-)
Avatar billede malawimoto Nybegynder
02. august 2005 - 12:00 #13
sker ingen ting...teksten er lige ud af landevejen...hvis jeg fjerner CSS og bruger wrap="hard/soft/physical" virker det
Avatar billede malawimoto Nybegynder
02. august 2005 - 12:04 #14
Avatar billede roenving Novice
02. august 2005 - 13:46 #15
I alle normale forms virker det uden problemer !-)
Avatar billede malawimoto Nybegynder
02. august 2005 - 21:22 #16
på nær input type="textarea" feltet, den vil jeg have word wrap således den hopper ned når den når kanten af feltet.
Avatar billede malawimoto Nybegynder
18. maj 2006 - 13:07 #17
det virker ikke med firefox og mozilla baseret browser...!!!

Lukket
Avatar billede roenving Novice
22. maj 2006 - 12:54 #18
?-)
Avatar billede malawimoto Nybegynder
23. maj 2006 - 00:25 #19
i min forsøge til at får det til at virke læste jeg et sted at det virker ikke i mozilla baseret browser, alt det virker fint i microsoft explorer, men tekst wrappen virker ikke firefox.
Avatar billede roenving Novice
23. maj 2006 - 00:28 #20