Avatar billede -ace Nybegynder
02. august 2005 - 00:16 Der er 1 løsning

apache og shell rettigheds konflikt?

Hejsa..
Først og fremmest, så ved jeg ikke om dette er den rigtige kategori, men hvis det ikke er må i bare slå til mig.

Men altså, jeg har et php script, som jeg skal udfører nogle kommandoer i min fedora, via system, og exec. Dette har altid virket, men det gør det ikke mere, ikke engang en simpel "whoami" kan jeg få frem ved hjælp af php mere.

Har fået en klog mand til at kigge på det, og han mente det var noget med rettighederne apache havde til at udfører kommandoer i shellen, men passer det?
Og, hvordan kan jeg tjekke det?

Håber på jeres hjælp, og PFT!

-A
Avatar billede -ace Nybegynder
02. august 2005 - 18:14 #1
Det var safe_mode der var slået til, utroligt jeg ikke opdagede det selv, men der lærte jeg, at jeg aldrig skal lade andre lave noget vigtigt ;o)

-A