Avatar billede gnuen_fra Nybegynder
01. august 2005 - 15:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

udskriv valgte id fra db

Jeg har en side hvorfra der bliver sendt et eller flere id'er med fra en form. Mit mål er at få udskrevet de valgte poster i databasen. indtil videre er jeg kommet frem til nedenstående kode men med fejlen: Slut på sætning var ventet skilt.asp, line 18, column 55 Slut på sætning var ventet skilt.asp(som er sql sætningen), line 18, column 55
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
<%
dim idarr
dim id
id = Request.Form("id")
%>
<html>
<head>
<title>Skilte</title>
</head>
<body>
<%
idarr = split(id,", ")

For i = LBound(idarr) To UBound(idarr)

Set db = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
db.Open "SELECT * FROM skilte WHERE [id] ='" & idarr(i)"'", database

%>
<table width="300" border="0" align="center" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td align="left" valign="bottom" class="skilt1" colspan="2" height="150">
<% Response.write db ("overskrift") %>
</td>
</tr>
<tr>
<td align="left" class="skilt1" height="60" width="30%">
<% Response.write db ("tekst1") %>
</td>
<td align="right" class="skilt2" rowspan="2" height="60" width="70%">
<% Response.write db ("pris") %>
</td>
</tr>
<tr>
<td align="left" class="skilt1">
<% Response.write db ("tekst2") %>
</td>
</tr>
</table>
<%
Next
<!--Lukker databasen-->
database.Close
Set database = Nothing
%>
</body>
</html>

på forhånd tak for hjælpen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. august 2005 - 15:14 #1
db.Open "SELECT * FROM skilte WHERE [id] ='" & idarr(i) & "'", database
Avatar billede gnuen_fra Nybegynder
01. august 2005 - 15:18 #2
ja okay... Det var da et skridt på vejen. Nu siger den:
Argumenterne har en forkert type eller er uden for det angivne område, eller der er opstået en konflikt mellem dem.

Hvad kan det skyldes?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. august 2005 - 15:19 #3
Hvor kommer variablen "database" fra ?
Avatar billede gnuen_fra Nybegynder
01. august 2005 - 15:23 #4
Variablen kommer fra en form på den foregående side som bliver læst ind fra databasen. Det er lykkedes mig at udskrive de id der bliver sendt med.
Jeg tror mit problem mere ligger i at få lavet den lykke der gør at posterne bliver skevet ud.
Avatar billede gnuen_fra Nybegynder
01. august 2005 - 15:24 #5
sorry.. misforstod dit spm. database kommer fra en includeret fil.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. august 2005 - 15:26 #6
Men du har ikke nogen inkluderet fil i dit eksempel her?
Avatar billede gnuen_fra Nybegynder
01. august 2005 - 15:29 #7
Du har ret og det var der fejlen primært lå. Man kan jo blive blind nogle gange  ;o)

Takker for hjælpen.

Læg et svar og få point
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. august 2005 - 15:30 #8
Jeg samler ikke på point, tak. Svar selv, og accepter eget svar.
Avatar billede gnuen_fra Nybegynder
01. august 2005 - 15:30 #9
done!