Avatar billede brix66 Nybegynder
01. august 2005 - 11:25 Der er 4 kommentarer

Kombination af muligheder

Hej Eksperten.

Jeg har brug for et regne ark der kan beregne følgende:

Et felt til, at skrive antal personer. Det antal er afgørende for resten af beregningerne.

I eksemplet antager vi, at der er 18 personer. 9 kvinder og 9 mænd.

1 kvinde og 1 mand udgør PAR A, næste par udgør PAR B osv.

Hvert par skal igennem 3 events med 2 par, altså 3 par ved event 1, 3 par ved event 2 og 3 par ved event 3.

Eksempel:

PAR A+B+C tager til EVENT 1
PAR D+E+F tager til EVENT 2
PAR G+H+I tager til EVENT 3

På samme tid.

Nu skal PAR A+B+C videre til enten EVENT 2 eller 3, men de må ikke længere være sammen. De skal altså nu kombineres med de andre PAR.

Alle par skal igennem alle 3 events.

Regnearket skal kunne vise kombinationen af par ved de 3 events. Antallet af events vil altid være det samme, men antallet kan variere, derfor skal jeg kunne indsætte dette. Der er ALTID KUN 3 events.

/Brix66
Avatar billede kabbak Professor
01. august 2005 - 19:15 #1
Du kan ikke kombinere dem om, uden at et af parrene får samme events igen.

PAR A+B+C tager til EVENT 1
PAR D+E+F tager til EVENT 2
PAR G+H+I tager til EVENT 3

PAR D+G+? tager til EVENT 1 ,
kun C har ikke været sammen med de andre, men C har været på Event 1

PAR A+H+? tager til EVENT 2
kun F har ikke været sammen med de andre, men F har været på Event 2

PAR C+E+? tager til EVENT 3
kun I har ikke været sammen med de andre, men I har været på Event 3

Så jeg er spændt på om der er en løsning.
Avatar billede brix66 Nybegynder
01. august 2005 - 20:50 #2
Vi har 3 events og i eksemplet 9 par, altså 18 personer. En kombination kunne se sådan ud:

PAR A+B+C tager til EVENT 1
PAR D+E+F tager til EVENT 1
PAR G+H+I tager til EVENT 1

PAR A+E+I tager til EVENT 2
PAR B+F+G tager til EVENT 2
PAR C+D+H tager til EVENT 2

PAR A+F+H tager til EVENT 3
PAR B+D+I tager til EVENT 3
PAR C+E+G tager til EVENT 3

Men men men… Par A, D & G møder ikke hinanden, PAR B, E & H møder ikke hinanden, og PAR C, F & I møder ikke hinanden.

Er 18 et dumt tal?
Avatar billede kabbak Professor
01. august 2005 - 21:37 #3
Du skrev (På samme tid.), altså forstår jeg det som alle 3 events foregår samtidig, og så bytter man.

den sidste du skrev, kan ikke udføres samtidig
Avatar billede brix66 Nybegynder
01. august 2005 - 22:29 #4
Det lader ikke rigtig til at det kan lade sig gøre - arbejder pt på sagen.. må nok droppe en event for at få det til at gå bedre op.