Avatar billede scorpio Nybegynder
10. april 2001 - 10:27 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Flere mellemrum efter hinanden!

Hej jeg har et spørgsmål, som jeg ikke tror er svært. I den følgende kode trimmer Perl åbenbart alle mellemrum ned til kun ét. Hvordan skriver jeg en streng, der kun indeholder mellemrum.

Jeg har prøvet: print %20 x 10 ; men det giver også kun et mellemrum.

print \"<center><b><a href=\'java script:history.back()\'>Tilbage til Formular</a>\" ;
    print \"    \" ;
    print \"<a href=\\\"$Config{\'return_link_url\'}\\\"> $Config{\'return_link_title\'}</b></center></a>\\n\";
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. april 2001 - 10:29 #1
HTML ignorerer \"multiple spaces\", således skal du istedet for space anvende &nbsp;
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
10. april 2001 - 10:33 #2
Hvis du skriver denne kode vil din browser lave et \"SPACE\" = &nbsp;
Avatar billede sandie2000 Nybegynder
10. april 2001 - 10:37 #3
Korrekt, det er ikke perl, men browserne der trimmer multible mellemrum

print \"<center><b><a href=\'java script:history.back()\'>Tilbage til Formular</a>\" ;
    print \"&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;\" ;
    print \"<a href=\\\"$Config{\'return_link_url\'}\\\"> $Config{\'return_link_title\'}</b></center></a>\\n\";

er det du ønsker
Avatar billede scorpio Nybegynder
10. april 2001 - 13:31 #4
Tanketorsk!

Jeg sender 10 point til ljweb, der kom først, og 5 point til brianalbertsen, der næsten var med. Tak til sandie 2000 for din kommentar.