Avatar billede clausfod Nybegynder
25. juli 2005 - 15:48 Der er 6 kommentarer

location.href IE 5.0

Se følgende 2 html filer:

FIL 1:
<html>
<head>
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no"/>
<base target="_self"><!-- must bee included, otherwise it open a new window //-->
<title>Opener</title>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">

function openWindow(mypage, myname, width, height) {
    if (window.showModalDialog) {
        var winSettings = "center:yes;status:no;resizable:no;help:no;dialogWidth:"+width+"px;dialogHeight:"+height+"px";
        var returnArgs = window.showModalDialog(mypage, window, winSettings);
        if (returnArgs != null) {
            if (returnArgs == "reload") {
                location.reload(true);
            } else {
                  location.href = returnArgs;
            }
    else {
        win = window.open(mypage, myname, "toolbar=no,location=no,scrollbars=auto,width="+width+",height="+height+"");
    }
</script>
</head>
<body topmargin="0" leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0">
    <table align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" width="100%">
            <tr>
                <td><a href="#" onClick="openWindow('closer.htm','language',300,400)">klik her</a></span></td>
            </tr>
    </table>
</form>
</body>
</html>

FIL 2:
<html>
<head>
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no"/>
<title>Tester</title>
<base target="_self">
<script language="JavaScript">
<!--
var langAction='http://www.dr.dk';
function okButton() {
    parent.returnValue = langAction;
    window.close();
}

//-->
</script>
</head>
<body bgcolor="#004984" leftMargin="0" topMargin="0" marginheight="0" marginwidth="0">
<table align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" width="100%">
            <tr>
                <td><a href="#" onClick="okButton();">Close</a></span></td>
            </tr>
    </table>
</body>
</html>

Kør fil 1 og klik linket - herefter loades fil 2 (husk at navngive den korrekt) og klik på close linket.

Hvordan kan det være at location.href ikke virker i IE 5.0 ?
Avatar billede roenving Novice
25. juli 2005 - 16:02 #1
location.href virker ganske udmærket i IE5 !-)

-- men det virker mystisk, at du sender window-objektet til din dialog-boks som argument, så det kan være der, 5'eren kløjs i det ...
Avatar billede olebole Juniormester
26. juli 2005 - 02:09 #2
<ole>

roenving >> Nej, det burde ikke volde problemer ... det er standard-procedure i en showModalDialog for at få en reference til åbneren  :)

clausfod >> Hvad alert'es, hvis du skriver:

if (returnArgs != null) {
  alert(returnArgs);
  ... osv, osv ...

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
26. juli 2005 - 02:12 #3
Jepz, men jeg lete efter mulige problemer, så alt skulle tages i betragtning ...
Avatar billede roenving Novice
26. juli 2005 - 02:12 #4
... ledte efter ...
Avatar billede olebole Juniormester
26. juli 2005 - 02:26 #5
Nu er en sådan modalSjover en lidt sær konstruktion, der både hører til åbnerens vindue - og samtidigt er sit eget vindue. Lidt à la en iframe.

Derfor kradser linjen:
    parent.returnValue = langAction;
- lidt i mine hornhinder. At bruge 'parent' er i bedste fald en misforståelse, browseren kan tørre op - men det er zq meget sandsynligt, der er nogen, som ikke kan og i stedet hiver fat i åbner-vinduet  :)

Den korrekte adressering er i hvert fald:
    window.returnValue = langAction;
Avatar billede clausfod Nybegynder
26. juli 2005 - 09:54 #6
Tak for svarene :-)

Hvis jeg alerter får jeg 'http://www.dr.dk' uanset om jeg bruger parent.returnValue eller window.returnValue

Har i prøvet at kopiere de to filer ud lokalt og køre dem i IE5 ? I givet fald spiller det hos jer ?