Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2005 - 02:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Er min HD ved at stå af?

Hey, jeg fik blå skærm her igår, kunne ikk køre fejlsikret og formaterede...
Men her er spørgsmålet: Er min HD ved at stå af? Jeg synes(for formateringen) at min bærbar var blevet ret langsom, og selv efter jeg havde formateret tager den alt mellem 5 og 10 min om at starte op. Det er dog ikke alt, hvis jeg skal ligge ting fra CD til min HD tager det en halv krig for ikke at tale om at jeg ikke engang kan lave andet mens jeg gør det. Også når jeg har flere ting åbne arbejder den som sindssyg(hvilket den aldrig gjorde for blå skærm). Dette kan skyldes mange ting, men her er så en ting jeg er MEGET bekymret for; når jeg har flere ting kørene, eller arbejder hårdt med min bærbar, ja, så kommer der mistænkerlige lyde fra (formegentlig) min HD. Kan det være fordi min HD er ved at stå af og jeg omgående skal sende den til reperation, eller kan jeg nå at rede den endnu?
Avatar billede armit Nybegynder
25. juli 2005 - 03:15 #1
Da den fik blå skærm, kom den ikke med en meddelse om et eller andet, vi har haft flere tilfælde af dette på firmaet, og det resultere som oftes i at maskinen står af før eller senere eller nærmere sagt harddisken, de kommer som oftes med en klikkende eller hakkende lyde, og hvis din maskine kommer med lyde er det som reglen blæseren eller harddisken, tag en backup hvis du har noget "ikke så godt forsvinde" og derefter af sted til service.

Held med maskinen ;-).
Avatar billede armit Nybegynder
25. juli 2005 - 03:23 #2
Har du kørt en check af harddisken, vores kære styre systemer har mulighed for at skippe dårlige sektore, men hvis der er for mange af disse kan det godt tage en smule længere tid for maskinen at skrive til disken, bare lidt ekstra, men stadig mener ikke det er chancen værd og hardisken kan efter min mening ikke redes.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. juli 2005 - 07:26 #3
Jeg blander mig da jeg IKKE tror på at HD'en ikke kan redes, jeg tror slet ikke den er gået i stykker, lang fra.

Da du formateret den/de Pc'er der var problemer med huskede du så at tage netstikket ud inden du gik igang og har du HUSKET at hente "ALLE" de nyeste windows opdateringer, specielt *SERVICE PACK 2*, som det FØRSTE, da du ellers hurtigt kan blive ramt af spyware, som faktisk er værre at få væk end en orm el. virus (som i sidste ende er de samme´´bare omskrevet) indstalleret - samt et par andre beskyttelse programmer der sagtens kan værre med til at hjælpe lidt på problemet men desværre ikke helt..!

En VIGTIG ting- "formatere" IKKE din Pc medmindre ALLE muligheder er udelukket da det er den sidste løsning man bruger´´ bare et godt råd osse for din Pc's skyld;)

Skriver den noget med, at du skal rense din HD for konsistens.??

Har du kørt en scandisk på HD'en for hvis ikke så gør det lige det kan måske hjælpe.

M.v.h

pp
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2005 - 07:52 #4
En harddisk bør absolut ikke gi lyd fra sig så det lyder ikke rart, hvis du kører XP så prøv følgende -> Start -> Denne computer -> Højreklik på dit c-drev -> Egenskaber -> Funktioner -> Undersøg nu. Det er en ret tidskrævende proces, men den kan muligvis hjælpe på dit problem
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2005 - 12:27 #5
Tak for alle jeres kommentarer og svar.
Indtil viddere starter jeg med helgec's metode.
Og til pp, jeg havde ikke adgang til nettet da jeg formaterede, da jeg først skulle installere mit netkort og såen, og inden jeg gjorde det røg Norton Antivirus ind og Adaware, så tror ikk det er spyware der er problemet.
Og tak til armit, men håber nu alligevel jeg kan rede den... ;D
Ellers er der jo ikke andet for end at sende den til service, desuden er der stadig garanti på...