Avatar billede sierradriver Nybegynder
24. juli 2005 - 15:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Upload f.eks. billeder til MySQL database

Hej

Er der en der kan give mig et eksempel på hvordan jeg med ASP kan uploade billeder til MySQL database?

Går ikke ud fra at det kræver komponent, men jeg har:
• AspUPLOAD
• AspXUpload
• aspSmartUpload

til rådighed...
Avatar billede busschou Praktikant
24. juli 2005 - 15:29 #1
Er der nogen speciel grund til du ønsker det gemt i databasen?
Mange debatter herinde har gået på at det i længden vil gøre ens script langsommere
Frem for at gemme stien til billedet i databasen, og så selve billedet på serveren
Avatar billede sierradriver Nybegynder
24. juli 2005 - 16:19 #2
Ja, den har jeg også været ude i overvejelser omkring. Men jeg var så i tvivl om hvorvidt det var hurtigere på den ene eller anden måde.

En anden lille krølle på historien er at jeg har mere plads på databasen, end jeg har på webserveren, der giver en lille fordel i at gemme filerne i databasen.
Avatar billede busschou Praktikant
24. juli 2005 - 16:26 #3
yes ok det kan jeg godt se
Du skal jo gemme det i et blob felt
Dvs når du engang skal vise billedet, så skal du først hive det ud af databasen, have asp til at tolke det og skrive det, fremfor blot at hive et link ud.
Så jeg vil mene server arbejdet bliver større (uden dog have testet det nævneværdigt)

Rent kode mæsssig skal der måske et par linjer mere til for at gemme det i databasen
Du slipper nok ikke for at bruge en komponent da du skal gemme den binære datastrøm i databasen :o)

Jeg har desværre ingen eksempler til mysql
Her kan du se et par links til hvordan man kan gøre i access, måske det kan bringe dig lidt videre , men måske andre har prøvet i mysql :o)
http://www.eksperten.dk/spm/634426
Avatar billede sierradriver Nybegynder
24. juli 2005 - 16:30 #4
Jeg har lige fået undersøgt muligheden for at få mere plads lidt nærmere, det er forståeligt lidt nemmere end at rode med BLOBs i databasen og hive dem ud. Så jeg dropper ideen med at gemme i databasen :)

Ellers tak for hjælpen, hvis du vil have point for din hjælp, så bare smid et svar, ret skal være ret.
Avatar billede busschou Praktikant
24. juli 2005 - 16:33 #5
oki doki med mig :o)