Avatar billede palle1976 Nybegynder
20. juli 2005 - 10:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

NSD fejlmelding, måske memory problemer

Jeg har en agent som skal oprette rigtig mange mails (dokumenter af typen "memo"). Jeg har problemet at når den har oprettet ca. 900, så kommer notes med en NSD fejlmelding og programmet lukker ned.

Jeg ved ikke helt præcist hvad denne fejlmelding betyder, eller hvordan jeg tyder den. Jeg tror at det opstår fordi memory er opbrugt, men er ikke sikker.

Mit spørgsmål er:

Hvordan kan jeg tyde denne NSD fejlmelding ?

Hvis problemet er memory, hvad skal jeg så tage højde for i min agent ??

Skal jeg på en eller måde frigive den hukommelse jeg gemmer i mine variabler eller hvad kan typisk skyldtes disse problemer ??
Avatar billede karstenv Nybegynder
20. juli 2005 - 13:11 #1
Den er ikke nem at tyde, men søg på forskellige ord der kunne tyde på problemer eks. PANIC, ERROR, CANNOT, UNABLE, derunder vil der typisk så hvad for en dll eller exe fil som der gjorde at klienten gik ned.
Avatar billede palle1976 Nybegynder
21. juli 2005 - 11:14 #2
Jeg kunne ikke helt bruge det du skrev i dit svar, da gav mig ikke nogen løsning...

Jeg har dog fundet et andet eksempel der beskriver lidt mere præcist hvad man skal gøre. Jeg fuldte det og kom frem til at der var problemer med rettighederne.
Avatar billede kc230877 Nybegynder
21. juli 2005 - 11:21 #3
Vi har før haft problemer med memory-forbruget i vores notes-applikationer.

Løsning var at recycle notes objekterne når du er færdig med at bruge dem.

Database db = agentContent.getCurrentDatabase();

View v = db.getView("TEST");

Document doc = v.getFirstDocument();

while (doc!=null){
  Document tmp_doc = doc;

  // gør et eller andet ved tmp_doc.

  doc=v.getNextDocument(doc);
  tmpdoc.recycle();
}

if (v!=null)
  v.recycle();
if (db!=null)
  db.recycle();

Jeg kender kun til recycle i java-agenter, men jeg vil tror at det samme kan bruges i Lotus Script-agenter.

/Kenneth
Avatar billede karstenv Nybegynder
21. juli 2005 - 11:26 #4
Det eksempel du taler der kunne du ikke poste et link eller hvad det var så vi andre kunne lære af det?
Avatar billede palle1976 Nybegynder
21. juli 2005 - 11:29 #5
Jo selvfølgelig, det var faktisk også meningen, jeg glemte det bare...

her er linket: http://www-10.lotus.com/ldd/nd6forum.nsf/55c38d716d632d9b8525689b005ba1c0/c4e3198b97c5e97e85256fdd0036a516?OpenDocument&Highlight=0,nsd
Avatar billede palle1976 Nybegynder
21. juli 2005 - 11:31 #6
Angående "recycle", så er det måske en rigtig god løsning, men jeg tror ikke at der findes noget tilsvarende i LotusScript...

Jeg laver ikke mine agenter i Java, så jeg kan desværre ikke teste det.
Avatar billede karstenv Nybegynder
21. juli 2005 - 11:39 #7
Takker
Avatar billede palle1976 Nybegynder
21. juli 2005 - 11:45 #8
Jeg vælger at beholde points selv, da jeg ikke fik den gyldne løsning i jeres svar. Men jeg takker for gode input !!

Hvis i føler at i skulle have haft points må i råbe op, så finder vi på noget ;o)
Avatar billede karstenv Nybegynder
21. juli 2005 - 11:48 #9
Som det jo self burde være, du fandt jo selv løsningen :-)
Avatar billede kc230877 Nybegynder
21. juli 2005 - 11:49 #10
Ingen protester herfra. :-)