Avatar billede t_madsen Nybegynder
18. juli 2005 - 00:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Array og løkker

Hej, min kode ser således ud:

var count = 0;
var isRollen = new Array();

for(i=1; i<3; i++) {
    isRollen[i] = false;
}

this.createTextField("txt", 1, 2, 2, 500, 100);

for(i=1; i<3; i++) {
    _root["btn_"+i].onRollOver = function() {
        if(!isRollen[i]) {
            count++;
            txt.text = "du har talt til " + count;
            isRollen[i] = true;
        }

Meningen med galskaben er, at når man ruller over en knap, skal den "deaktiveres" sådan at den ikke kan lægge en til

count variablen længere. Det der imidlertid sker er at begge knapper bliver "deaktiveret" uanset hvilken knap man

ruller musen henover.

Jeg håber der er en smart hjerne iblandt som der kan se, hvad jeg gør galt. Et eksempel på hvordan det gerne skulle

virke ligger på http://tmadsen.net/count.swf - her har jeg lavet det uden løkken, men det er ikke helt optimalt :)
Avatar billede webt Nybegynder
18. juli 2005 - 00:18 #1
Hejsa, her kommer et nattesvar :)

Problemet er at i det øjeblik din onRollOver funktion bliver kaldt er løkken for længst færdig, dvs lige meget hvilken af knapperne der rulles over så vil i være i's slutværdi, en hurtig løsning på det problem kunne være:

var count = 0;
var isRollen = new Array();
for (i=1; i<3; i++) {
    isRollen[i] = false;
    _root["btn_"+i].i=i;//i denne knap gemmer vi variablen i med værdien i
}
this.createTextField("txt", 1, 2, 2, 500, 100);
for (i=1; i<3; i++) {
    _root["btn_"+i].onRollOver = function() {
        if (!isRollen[this.i]) { //test på i som er gemt i knappen, ikke i løkken
            count++;
            txt.text = "du har talt til "+count;
            isRollen[this.i] = true; //hent via i fra knappen igen ikke fra løkken
        }
    };
}

Det skulle klare jobbet

Mvh
Martin
Avatar billede t_madsen Nybegynder
18. juli 2005 - 00:27 #2
Tak skal du ha :) smid et svar, hvis du vil have pointene
Avatar billede webt Nybegynder
18. juli 2005 - 00:31 #3
Det gør jeg da lige, og så er det vist tid til at finde den seng her :D

Godnat herfra og god fornøjelse med flashen
Mvh
Martin
Avatar billede webt Nybegynder
18. juli 2005 - 00:36 #4
takker for points

Og så gør jeg sku alvor af den senge snak :)
Godnat herfra