Avatar billede hvidgaard Nybegynder
17. juli 2005 - 23:07 Der er 5 kommentarer

Valg af programmering sprog

Hej, jeg skal lave et program til at styre nogle eksterne enheder (ventiler og encodere). Programmet skal have et normalt windows interface og være i stand til at regne cos, sin, tan ud.

MEN, jeg er i tvivl om hvilket programmerings sprog jeg skal vælge. Først ville jeg ha gjort det i C++ men så blev jeg anbefalet C# og er nu i tvivl.

Computeren skal styre ventilerne og få input fra encoderene gennem usbporten (og dertil hørende elektronik), ved ikke om det har nogen indflydelse på valget af programmerings sprog?

håber der er nogen der kan hjælpe og komme med gode argumenter.
(skulle nogen vide noget om elektronikken i forbindelse med sådan et projekt og hvordan man kommunikere med det så vil jeg også meget gerne høre det)

På forhånd tak :)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juli 2005 - 23:13 #1
jeg vil tro at det er nemmest at kommunikere med hardwaren i C++

men det er nemmest at lave GUI i .NET
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juli 2005 - 23:14 #2
C# GUI som bruger en native DLL lavet i C++ måske !?
Avatar billede hvidgaard Nybegynder
17. juli 2005 - 23:36 #3
Lyder umiddelbart faktisk som en god ide at kombinere det, vil jeg lige prøve at kigge lidt nærmere på

Andre forslag/kommentare er meget velkomne :)
Avatar billede borrisholt Novice
15. august 2005 - 12:06 #4
Du kan kode det i mange sprog, så længe du ikke selv skal skrive drivere, men "bare" kommunikere med dem så er der rimeligt frit valg.

Du skal vælge ud fra dine kompetancer. Jeg har kodet mange af den slags ting i Delphi, fordi det er mit absolut foretrukkende sprog.

Er du dygtig til C++ skal du vælge det, fordi eller skal du til først at sætte dig ind i Delphi (Ellet er andet sprog).

Jens B
Avatar billede arne_v Ekspert
03. september 2005 - 19:04 #5
hvidgaard>

kommet videre ?