Avatar billede iver25 Nybegynder
14. juli 2005 - 10:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

responseXML.xml er tom ved brug af XMLHTTPRequest

Jeg har et problem med XMLHTTPRequest.

Problemet er at responseXml.xml er tom. responseText indeholder fint nok det xml jeg har sendt tilbage til klienten.

Her er koden:

Klient:
function getHttpXmlDoc(url, sXML) {
    var xmlDoc = new ActiveXObject("Msxml2.DOMDocument.3.0");
    var xmlHttp = new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP");
    xmlHttp.open("post", url, false);
    xmlHttp.send(sXML);
    if (xmlHttp.responseXml != null) {
        xmlDoc = xmlHttp.responseXml;
    }
    return xmlDoc;
}

Servlet:
                    resp.addHeader("cache-control", "no-cache");                resp.setContentType("text/xml");                    resp.getWriter().write(returnXML);

Hvor returnXML indeholder i form af en streng, den XML jeg vil sende tilbage til klienten.

Nogen der har en ide til hvorfor responseXml.xml er tom?

Jeg har læst mig frem til at det er fordi jeg ikke har sat ContentType = text/xml.
Men mener jeg at jeg har gjort med resp.setContentType("text/xml");
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2005 - 00:49 #1
Det kunne f.eks. være fordi det returnerede ikke er "valid" XML - er det en mulighed?

/CS
Avatar billede iver25 Nybegynder
18. juli 2005 - 07:58 #2
Jeg har fundet ud af problemet. Det er fordi jeg sender æ,ø og å med i xml'en, men jeg havde glemt encoding i toppen af xml'en.