Avatar billede alen32 Nybegynder
14. juli 2005 - 09:49 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Vba i word?

Jeg har en tabel i word med cirker 15 rækker og 3 kolonner. Er det muligt at lave såadan at hvis et ord i kolonne et begynde med "soj" så skal der vises en textbox med ordene Det er soja, men hvis ingen ord som begynder med "soj" er så skal textbox være skjul.
Avatar billede rvm Nybegynder
14. juli 2005 - 18:40 #1
Hvad siger du til denne:

Sub findOrd()
Set tblActieveTabel = ActiveDocument.Tables(1)

intAntalRækker = tblActieveTabel.Rows.Count
For intTeller = 1 To intAntalRækker
    If UCase(Mid(tblActieveTabel.Cell(intTeller, 1).Range.Text, 1, 3)) = "SOJ" Then
        MsgBox "Det er soja"
    End If
Next intTeller
End Sub
Avatar billede alen32 Nybegynder
15. juli 2005 - 18:44 #2
Det virker men jeg vil have textbox og ikke messagebox. Kan det laves?
Avatar billede rvm Nybegynder
16. juli 2005 - 12:21 #3
Det kan det godt, men hvad skal du bruge tekstboksen til og hvor skal den  placeres?
Avatar billede alen32 Nybegynder
17. juli 2005 - 11:33 #4
Tekstboksen skal står nederst i venstre hjørne. Jeg lave en indeksseddel som klistres på nogle sække. I højre hjørne har jeg en tabel hvor der indsættes via en makro råvarenavne. og jeg har brug for en tekstboks hvor der skal står lidt forklaring om nogle enkelte råvarer, som optræder i tabellen.
Jeg brug hver gang den samme fil, det er en skabelon.
Avatar billede rvm Nybegynder
24. juli 2005 - 19:49 #5
Skal teksboksen indsættes eller er der allerede en tekstboks?

Hvis der allerede er en tekstboks, så skal den navngives for at "åbne" den eller også skal den være den eneste tekstboks i dokumentet.

Hvis der ikke allerede er en tekstboks, så skal den bare indsættes.
Prøv at optage at du indsætter en teksboks med den tekst og på den placering du ønsker og indsæt så koden i stedet for linine med msgbox'en.
Avatar billede alen32 Nybegynder
26. juli 2005 - 12:55 #6
der er allerede en tekstboks (men der er flere på siden). hvordan navngiver jeg den?
Avatar billede rvm Nybegynder
27. juli 2005 - 13:21 #7
Det letteste er at oprette et bogmærke i tekstboksen og så få koden til at gå til bogmærket, hvorefter teksten skrives:

ActiveDocument.Bookmarks("BogmærkeNavn").Select
Selection.TypeText Text:="Soja"

Ovenstående kodelinier skal erstatte linien:
MsgBox "Det er soja"
Avatar billede alen32 Nybegynder
28. juli 2005 - 12:28 #8
TAK!