Avatar billede frede_manden Nybegynder
12. juli 2005 - 18:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

label + loop

Hvis jeg har f.eks 10 labels. Hvordan laver jeg en loop som indsætter noget forskelligt på hver af dem?
Avatar billede sjh Nybegynder
12. juli 2005 - 21:13 #1
' ---------------------------------------- Form1 ----------------------------------------
' Tag en Label (Label1) og set den på Form1, Copy Label1 og Paste den igen på Form1.
' Nu spørg vb om din Label (Label1) skal oprettes som et array.. det siger du bare ja til..
' Brug nu Paste igen og igen og igen.. til du har det antal du skal bruge..
' Brug da denne kode til at gennemløbe dem..
' ---------------------------------------------------------------------------------------
Option Explicit

Private Sub Form_Load()
Dim i As Integer
  With Label1 ' <- Label
      For i = .LBound To Label1.UBound
        .Item(i).Caption = "Index = " & i
      Next
  End With
End Sub
' ---------------------------------------- Form1 ----------------------------------------
Avatar billede sjh Nybegynder
12. juli 2005 - 21:17 #2
for i.. linjen, skal bare se sådan ud..

For i = .LBound To .UBound
Avatar billede frede_manden Nybegynder
13. juli 2005 - 09:08 #3
Det er I VBA, og der kan jeg ikke bruge Label1.LBound eller label1.UBound
Avatar billede sjh Nybegynder
13. juli 2005 - 15:15 #4
VBA det kunne du jo godt lige ha skrivet.. men så kan du sikkert bruge For Each..

Nu er jeg ikke helt sikker på om det hedder Controls i VBA men prøv..

Dim objControl As Object

  For Each objControl In Controls
    If TypeOf objControl Is Label Then
      With objControl
          .Caption = "Navn = " & .Name
      End With
    End If
  Next
Avatar billede frede_manden Nybegynder
14. juli 2005 - 12:20 #5
Den siger ihvertfald ikke fejl nu,men det er ingen af mine labels som bliver ændret?
Det må være noget galt med sætningen  ".Caption = "Navn = " & .Name"
Avatar billede frede_manden Nybegynder
14. juli 2005 - 12:29 #6
Har fundet hvor fejlen ligger..
"If TypeOf objControl Is Label Then" den reagere ikke på Label åbenbart så det må hedde noget andet
Avatar billede frede_manden Nybegynder
17. juli 2005 - 19:30 #7
Har ikke fundet ud af det...