Avatar billede celinder Nybegynder
11. juli 2005 - 22:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

spørgsmål om returnerin af id fra posting som jeg skal bruge

Dette er den sql streng jeg bruger til at lægge i databasen, men jeg har nu brug for det Id nummer den bliver lagt ind under hvordan laver jeg en retunering ??

strinsert = "INSERT INTO Postings( Postings_title, Problem_detail, Initials, Date, Category_ID) Values ('" & problem_title & "','" & problem_detail & "','" & user & "','" & Date.Today & "','" & number & "')"
Avatar billede imago-dei Nybegynder
11. juli 2005 - 22:17 #1
Sæt

return @@IDENTITY

efter din insert
Avatar billede celinder Nybegynder
11. juli 2005 - 22:30 #2
ok den siger - Cannot use empty object or column names. Use a single space if necessary. Unclosed quotation mark before the character string ''. A RETURN statement with a return value cannot be used in this context.

jeg har prøvet for sjov at skrive ud det jeg fyre af mod basen.

hvilket er:

INSERT INTO Postings( Postings_title, Problem_detail, Initials, Date, Category_ID) Values ('tets','trsard','TCEL','11-07-2005','152') return @@IDENTITY"
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2005 - 22:57 #3
udfør din INSERT

og lav så en:

SELECT @@IDENTITY

eller en:

SELECT SCOPE_IDENTITY()
Avatar billede imago-dei Nybegynder
11. juli 2005 - 23:20 #4
Jeg kan ikke forstå hvorfor din query slutter med ". Det skal den ikke.

Arne_v har nok ret, du skal lave SELECT @@itentity
Avatar billede celinder Nybegynder
11. juli 2005 - 23:26 #5
ok jeg udføre nu min insert hvilket går fint, derefter køre jeg

        strinsert2 = "SELECT SCOPE_IDENTITY() from Postings"
        cmdinsert = New SqlCommand(strinsert2, SqlConnection1)
        SqlConnection1.Open()
        Dim test As String = cmdinsert.ExecuteNonQuery

hvilket ikke rigtig retunere noget ??? hvad gør jeg galt
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2005 - 00:03 #6
Prøv:

Dim test As Integer = CType(cmdinsert.ExecuteScalar, Integer)
Avatar billede celinder Nybegynder
12. juli 2005 - 00:12 #7
SUPER kommer du ikke med et svar ?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2005 - 00:15 #8
ok