Avatar billede martin_moth Mester
11. juli 2005 - 09:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Omskriv en dato

I et xsl-dokument står følgende:

<xsl:value-of select="concat(@lastRevisedBy, '  ', @lastRevisedDate)"/>

Det uheldige er, at det bliver udskrivet som

Anders 24-06-2005 01:36:01

Jeg ville jo gerne have at der stod
"24. juni 2005 kl. 24-06-2005 01:36:01"
eller, hvis det er umuligt, bare
"24/6 2005 kl. 24-06-2005 01:36:01"

Det sidste burde vel være muligt med number(). Men - kan man ikke få det udskrevet med månedsnavne?
Avatar billede martin_moth Mester
11. juli 2005 - 09:21 #1
Vrøvl - jeg ville gerne at der stod:

"Anders, 24. juni 2005 kl. 01:36:01"

alternativt,
"Anders, 24/6 2005 kl. 01:36:01"
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
11. juli 2005 - 11:29 #2
Det afhænger lidt af hvilken xsl parser du bruger. Det lader til, at MSXML 4 har en format-date funktion, men jeg er ikke sikker på, at du vil kunne bruge den, da dit dato format ikke er korrekt XML dato-format (MM-DD-YYYYTHH:MM:SS (som jeg lige husker det))

Det er muligt, at ud kan komme rundt om det denne vej (har ikke testet det):
<xsl:stylesheet version="1.0"
              xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform"
              xmlns:msxsl="urn:schemas-microsoft-com:xslt"
              xmlns:dates="urn:rdcpro-com:dates"
              >
  <xsl:output method="html" encoding="UTF-8"/>
  <msxsl:script language="JScript" implements-prefix="dates">
      <![CDATA[
          function parseDate(oNodeList) {
          // construct a dateString from your node
          var dateString = oNodeList[0].text.substr(0, 4) + "-" + oNodeList[1].text.substr(4, 2) + "-" + oNodeList[2].text.substr(6, 2);
          var t = Date.parse(dateString);
          return t;
          }
          function formatDate(t) {
          arrMonth = new Array("January", "February", "March", "April", "May", "June", "July", "August", "September", "October", "November", "December");
          var oDate = new Date(t);
          return arrMonth[oDate.getMonth()] + " " + oDate.getDate() + "," + oDate.getFullYear();
          }
      ]]>
  </msxsl:script>

Call the extension function with:

<xsl:value-of select="dates:formatDate(dates:parseDate(Date))"/>

Eller en variant af denne (mon ikke du kan finde ud af at tilpasse det til dit eget datoformat?)
<xsl:variable name="date-only" select="substring-before($date, 'T')" />
  <xsl:variable name="time-only" select="substring-after($date, 'T')" />
  <xsl:variable name="year" select="substring-before($date-only, '-')" />
  <xsl:variable name="month" select="substring-before(substring-after($date-only, '-'), '-')" />
  <xsl:variable name="day" select="substring-after(substring-after($date-only, '-'), '-')" />

  <xsl:variable name="hour" select="substring-before($time-only, ':')" />
  <xsl:variable name="minutes" select="substring-before(substring-after($time-only, ':'), ':')" />
  <xsl:variable name="seconds" select="substring-after(substring-after($time-only, ':'), ':')" />
Avatar billede martin_moth Mester
11. juli 2005 - 13:21 #3
Ahhh - du putter et lille script ind. Ovenstående ser fint ud vender tilbage.
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
27. juli 2005 - 10:39 #4
Er du kommet videre?
Avatar billede martin_moth Mester
16. november 2005 - 07:49 #5
ja. smid svar
Avatar billede martin_moth Mester
21. november 2005 - 16:14 #6
Ingen svar. lukker