Avatar billede fatass Nybegynder
08. juli 2005 - 23:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

readdir - Filorden på win xp

I dokumentationen for readdir() står der at den læser filerne i den orden de er gemt i filsystemet.

Umiddelbart ser det ud som om at det på win xp(ntfs) kommer sorteret efter filnavn. Men vil det altid være sådan, eller er det bare tilfældigt for mine tests?
Avatar billede sukos Juniormester
08. juli 2005 - 23:30 #1
Default mener jeg, er at vise dem efter hvornår de er oprettet
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2005 - 23:33 #2
"The filenames are returned in the order in which they are stored by the filesystem."
Tror jeg ikke skal tolkes som tidspunktet for hvornår filen blev gemt - men hvordan fil systemet sorterer filerne (alfabetisk,tidsmæssigt,størrelse).

Ingen ting er tilfældige når du programmerer.

Vil du være sikker på, at de er sorteret på din ønskede måde uafhængigt af filsystem vil jeg foreslå du laver en sortering efter indlæsning i et array.
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2005 - 23:33 #3
I hvert fald var det sådan, at hvis man fra dos læste et FAT-directory, så kom filerne i den rækkefølge, som de stod i i selve directory-filen, men det passer nu godt nok, at ntfs er så meget mere sofistikeret, at den kan aflevere dem i en sorteret orden, da organiseringen er fuldstændig anderledes !-)
Avatar billede sukos Juniormester
08. juli 2005 - 23:38 #4
Hmm, jeg har altid kun fået efter oprettelsesdato, hvis ikke jeg har defineret noget andet?
Og altid brugt php som LoadModule på Apache, som jo iøvrigt selv viser filer i et dir på samme måde, default anyway
Avatar billede fatass Nybegynder
09. juli 2005 - 00:10 #5
Det var mest fordi jeg ikke gad til at smide dem i et array og sortere hvis det alligevel kommer alafabetisk. Og det ser det ud til at gøre. Har lige redigeret lidt i en af filerne, oprettet et par nye og givet dem navne så de kommer midt i rækkefølgen. Alt kommer alligevel ud som jeg forventede (og håbede :))

Det er bare et script jeg kører lokalt til at omdøbe nogle filer. Så jeg vil være dovnen og lade det være som det er nu. Men det hævner sig nok en dag hvor jeg læser et eller andet ind fra et fat-drev :/

Det store spørgsmål er så hvem der skal have point... I må dele dem. Dem der har svaret inden en gang i morgen får
Avatar billede fatass Nybegynder
04. januar 2006 - 19:52 #6
ingen der har svaret - så tager jeg dem selv så jeg kan få lukket...