Avatar billede jesperthorup Nybegynder
08. juli 2005 - 10:12 Der er 15 kommentarer

redirect til frameset ved google søgning

Jeg har det problem at hvis jeg har lavet en hjemmeside i frames og folk så søger på google og finder frem til en af framesiderne, kommer denne side frem uden de resterende frames feks. top og bund. Kan man ikke ligge et script på siderne der gør at man bliver redirectet til hele framesettet hvis man forsøger at "kalde" en enkeltstående side.

Og endnu bedre, hvis man kunne gøre som Dandomain gør på deres webshop. Klik feks på dette link som er en enkeltstående underside:
www.racetec.dk/shop/productinfo-nocookie.asp?id=547

Min hjemmeside er i html og ikke asp!

Hjææææææææææææælp!
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juli 2005 - 10:18 #1
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2005 - 10:24 #2
-- og koden i artiklen er fuldstændig magen til den kode, jeg bruger til framing, og den kan du se i aktion her:

http://roenving.users.whitehat.dk/WD5Opacity.html

-- bemærk adresselinjen, når du går ind, og se forklaring/kode ved at klikke på teksten nede til venstre !-)
Avatar billede jesperthorup Nybegynder
08. juli 2005 - 10:53 #3
Hej!
Tak for de hurtige svar, men syntes ikke det helt fungerer. Jeg har fået den til at hente framesetet, men ikke med den indholdsside man kalder, den henter forside.

Her prøver jeg at kalde den side der i menu punktet hedder "KONTAKT", stien er som flg.: http://www.jyskhavedesign.dk/images/kontakt.html
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2005 - 11:05 #4
Bufferzone har i artiklen glemt en lille væsentlighed, som står ret tydeligt på min side, nemlig at udskift-funktionen på en eller anden måde skal kaldes, når dokumentet ellers er loadet !-)

<script language="javascript" type="text/javascript">
window.onload = function(){
if (location.search!=""){
src=unescape(location.search.substring(1));
top.frames['mainFrame'].location.href=src;
}}
</script>
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2005 - 11:06 #5
-- du kunne også have gjort:

<frameset cols="*,768,*" border="0" framespacing="0" frameborder="no" onload="loadSource();">

-- men du skal gøre enten det ene eller det andet !o]
Avatar billede jesperthorup Nybegynder
08. juli 2005 - 12:23 #6
Hej roenving!
Er det mig der er komplet idiot? Jeg har skiftet til den kode du sagde på kontakt.html , men den henter stadig forside se:
http://www.jyskhavedesign.dk/kontakt.html
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2005 - 12:25 #7
Som det fremgår er de nye kode-forslag til at indsætte i frameset-dokumentet index.html !-)
Avatar billede jesperthorup Nybegynder
08. juli 2005 - 12:30 #8
Det er sat ind på index.html!
Og jeg har hentet stumpen til undersiderne også på din hjemmeside bare for en sikkerheds skyld!
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2005 - 12:41 #9
Så prøv med:

<script language="javascript" type="text/javascript">
function loadSource(){
if (location.search!=""){
src=unescape(location.search.substring(1));
top.frames['mainFrame'].location.href=src;
}}
</script>

    </head>

    <frameset cols="*,768,*" border="0" framespacing="0" frameborder="no" onload="loadSource()">
Avatar billede jesperthorup Nybegynder
08. juli 2005 - 12:59 #10
Virker heller ikke, beklager! Jeg kan evt maile dig filerne så du kan se det!
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2005 - 13:08 #11
Prøv at debugge ved at alerte src:

src=unescape(location.search.substring(1));
alert(src);
top.frames['mainFrame'].location.href=src;
Avatar billede jesperthorup Nybegynder
08. juli 2005 - 13:24 #12
nu er jeg jo ikke ligefrem superbruger, hvor skal jeg indsætte denne stump og skal det slette det eksisterende?
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2005 - 13:29 #13
-- du kan vel godt se, at der bare er een linje mere mellem to, som i forvejen findes i scriptet ?-)
Avatar billede jesperthorup Nybegynder
13. juli 2005 - 08:55 #14
Roenvig lav venligst svar istedet for kommentar så du kan få point!
Avatar billede roenving Novice
13. juli 2005 - 10:14 #15
Du fik det til at virke ?-)

-- så velbekomme '-)