Avatar billede nuckiear Nybegynder
07. juli 2005 - 21:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fade 2 billeder sammen

Jeg vil gerne fade 2 billeder sammen i photoshop...
Sådan jeg har et billed til venstre og et billed til højre også fade midten af dem sammen sådan så det ikke ser så firkantet ud.. nogen der kan det ?
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
07. juli 2005 - 21:26 #1
nu ved jeg ikke om jeg kan forklare det, ellers er du velkommen til at sende mig billederne så skal jeg gøre det 8>)

Men prøv at lægge hvert billede på hvert sit layer så du har de to billeder under hinanden. På øverste billede lægger du en layermask, på denne kan du så lege med dit gradient værktøj. Coolio?

Som sagt er jeg ikke så god til at forklarer det men prøv , ellers så bare spørg
Avatar billede nuckiear Nybegynder
07. juli 2005 - 21:41 #2
Har lagt dem i hver deres layer.. hvordan lægger jeg en layermask ?
Avatar billede nuckiear Nybegynder
07. juli 2005 - 21:45 #3
Oki nu har jeg lagt en lag maske...  Hvaså hvor finder jeg det tool ?
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
07. juli 2005 - 22:00 #4
Gradient tool ... tja jeg ved ikke hvad det hedder i den danske version men det er det værktøj der laver et farveforløb. Farveforløbet skal være sort / hvid.

Kommer til at smutte for idag ... skal op kl. l*rt men ellers bare spørg løs.
Avatar billede nuckiear Nybegynder
07. juli 2005 - 22:15 #5
Det er kun alle mulige forskellig slags farver jeg kan vælge i det der tool ? F.eks. blå til hvid osv.. ingen af dem fader den ude i enden...
|----| <- den side af billedet skal fades ind i et andet... Altså højre side kant
Avatar billede miss-g Seniormester
08. juli 2005 - 00:38 #6
Det er lidt svært at guide når man ikke kan se billederne. Jo mere ens farver (baggrund) de har jo pænere og jo lettere.

Her kan du se hvordan jeg typisk gør. Har valgt et gyseligt eksempel med 2 meget forskellige farver billeder, men de fader da sammen i det endelige resultat.

Se filmen her:
http://www.nicolin.dk/div/photoshop-fade.htm
Avatar billede sbot Praktikant
08. juli 2005 - 09:51 #7
miss-g lækker gennemgang men du skulle da have lavet den med en maske det er den eneste rigtige måde hvis du spørger mig...

ps. det er ikke kritik det er bare, når man skal lære det så kan man jo lige så godt gøre det på den bedste måde
Avatar billede miss-g Seniormester
08. juli 2005 - 17:03 #8
Sbot - kan være du har ret. Den gang jeg lærte photoshop fattede jeg bare ikke det der med masker. Man markerer og så er det det omvendte der bliver vist i masken....bla bla..

Må lære det en dag *S*
Avatar billede nuckiear Nybegynder
08. juli 2005 - 18:21 #9
Perfekt miss-q... Lige hvad jeg ledte efter.. takker... Kan du lade den lægge et par dage den film til jeg er sikker på jeg kan det ?
Avatar billede miss-g Seniormester
08. juli 2005 - 19:54 #10
Ja jeg lader den ligge et par dage *S*