Avatar billede agerled Nybegynder
05. juli 2005 - 07:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Håndtere events ved tryk på menupunkter

Hej

Hvis jeg nu generede min main menus menupunkter fra en database (hver bruger har adgang til bestemte punkter) , hvordan styrer jeg så hvad hver menupunkt gør ved et click - altså hvilken sub der bliver kørt når man trykker et menupunkt..???
Avatar billede bernhof Nybegynder
22. juli 2005 - 11:47 #1
Benyt AddHandler keyword'et:

AddHandler MinMenu.Click, AddressOf MinSub
Avatar billede agerled Nybegynder
24. juli 2005 - 14:17 #2
kan du give et mere uddybbende eksempel?
Avatar billede bernhof Nybegynder
24. juli 2005 - 22:15 #3
Ja. Sådan opretter du menupunktet (myMenuItem) og tilføjer det til MainMenu eller ContextMenu (myMenu):

  Dim myMenuItem As MenuItem
  myMenuItem = New MenuItem("Tekst, som står i menupunktet")

  myMenu.MenuItems.Add(myMenuItem)

Herefter benytter du AddHandler keyword'et til at vælge hvilken sub som skal køres, når der klikkes på myMenuItem:

  AddHandler myMenuItem.Click, AddressOf MenuItem_Click

Faktisk kan alt det ovenstående gøres på én linie:

  myMenu.MenuItems.Add(New MenuItem("Tekst i menupunktet", AddressOf MenuItem_Click))

Med ovenstående kode peger vi altså på en sub, som hedder MenuItem_Click. Denne sub SKAL have følgende struktur (du kan dog godt ændre navnet på sub'en og parametrene, hvis du har lyst):

  Private Sub MenuItem_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)

  End Sub

Håber det kan bruges..
Avatar billede agerled Nybegynder
25. juli 2005 - 10:18 #4
Det ser jo meget godt ud. Jeg afprøver lioge når jeg får tid..
Avatar billede bernhof Nybegynder
15. februar 2006 - 15:23 #5
Det er ikke en hetz på dig, agerled, men jeg prøver bare lige at få lukket et par gamle spm. :-)

Kunne det bruges?
Avatar billede agerled Nybegynder
16. februar 2006 - 06:53 #6
Ja tak læg bare et svar..
Avatar billede bernhof Nybegynder
16. februar 2006 - 09:35 #7
Svar :-)
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
20. februar 2007 - 08:32 #8
Bernhof >>
Kan du hjælpe mig ?
http://www.eksperten.dk/spm/763464