Avatar billede mmohr Nybegynder
30. juni 2005 - 12:40 Der er 29 kommentarer

Computer rebooter konstant

min maskine er blevet totalt ustabil?? har alt hvad man kan have af firewalls og antivirus, men den rebooter bare hele tiden. især når jeg browser i IE? Med reboote mener jeg at den bare slukker og starter forfra uden advarsel eller noget. Jeg har hijackthis og der er ikke noget der ser mistænkeligt ud.

Det er for det meste når jeg henter en side at den lukker. som om den ikke kan "magte" handlingen. Hvad skal jeg gøre?

her er hvad windows fortæller mig i log filen når jeg starter igen.

C:\DOCUME~1\MOHR~1.MAR\LOKALE~1\Temp\WER0cd5.dir00\Mini063005-02.dmp
C:\DOCUME~1\MOHR~1.MAR\LOKALE~1\Temp\WER0cd5.dir00\sysdata.xml

C:\DOCUME~1\MOHR~1.MAR\LOKALE~1\Temp\WER75ae.dir00\Mini063005-03.dmp
C:\DOCUME~1\MOHR~1.MAR\LOKALE~1\Temp\WER75ae.dir00\sysdata.xml

C:\DOCUME~1\MOHR~1.MAR\LOKALE~1\Temp\WER9ab1.dir00\Mini063005-05.dmp
C:\DOCUME~1\MOHR~1.MAR\LOKALE~1\Temp\WER9ab1.dir00\sysdata.xml

siger det nogen noget det her?
Avatar billede haunted Nybegynder
30. juni 2005 - 12:49 #1
Kan du åbne disse filer i f.eks. notepad eller et andet dokumentværktøj og vise indholdet:

C:\DOCUME~1\MOHR~1.MAR\LOKALE~1\Temp\WER0cd5.dir00\Mini063005-02.dmp
C:\DOCUME~1\MOHR~1.MAR\LOKALE~1\Temp\WER0cd5.dir00\sysdata.xml
Avatar billede majsmarken Nybegynder
30. juni 2005 - 13:14 #2
En hurtig - Hent denne bat fil og kør den:
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
den sletter alt i din temp mappe.
Avatar billede mmohr Nybegynder
30. juni 2005 - 13:41 #3
linket til bat filen virker ikke.
når jeg kigger i temp mappen som stierne oven over viser, findes der ikke nogen mapper med navnet fx wer0cd5.dir00 ?????
Avatar billede haunted Nybegynder
30. juni 2005 - 13:49 #4
Kan det være fordi de er skjulte?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
30. juni 2005 - 14:32 #5
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Slet alle filer/mapper i følgende mapper (IKKE hele mappen, KUN alle filer/mapper i mappen)

C:\Windows\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din bruger>\Local Settings\Temp\
C:\Documents and Settings\<Alle andre brugere>\Local Settings\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din bruger>\Local Settings\Temporary Internet Files\
C:\Documents and Settings\<Alle andre brugere>\Local Settings\Temporary Internet Files\
Tøm din "Papirkurv"
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. juni 2005 - 22:35 #6
et bud..->har du checket om din blæsere kører rigtigt, giv den evt. en ordentlig rengøring..O)
det kan også være strømforsyningen, der er ved at stå af..?
Avatar billede mmohr Nybegynder
01. juli 2005 - 15:13 #7
okay! Jeg har altid haft afkrydset vis skjulte filer og mapper. hader når man ikke kan se alt hvad der er! Jeg har for nyligt både købt en stærk strømforsyning og en meget kraftig støjfri køler. Har også for en uges tid siden udskiftet køle-pastaen (i et meget fint og tyndt lag) fordi jeg håbede det ville løse problemet. Det har det tydeligvis ikke. rensede også køleren samtidigt.

Jeg vil prøve at slette alle mapper og filer i mappen. Men hvad har det med problemet at gøre?? tænkte mere om der stod nogle vigtige ting i de filer.

Jeg vil lige når jeg kommer hjem smide et billede op af et program der viser mine temperaturer i min maskine, jeg kan ikke gennemskue noget.. måske kan i!
Avatar billede mmohr Nybegynder
01. juli 2005 - 17:46 #8
jeg har et abit bundkort. jeg har hentet denne EQ, og den viser følgende:
http://www.weknowmedia.net/eq.gif

Er der noget i vejen med nogen af disse tal??
Avatar billede mmohr Nybegynder
01. juli 2005 - 17:51 #9
prøvede at slette alle filer i temp mappen, men maskinen gik ned et minut efter den var genstartet, mens jeg hentede en side på eksperten!!!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. juli 2005 - 18:00 #10
OK - de her *.dmp filer er noget XP smider når den er ved at "dø" - nogle ka' måske  decifrere indholdet i en sådan fil...
Avatar billede mmohr Nybegynder
11. juli 2005 - 14:07 #11
jeg har uploadet en .dmp fil her. er der nogen der kan tyde den?
http://www.weknowmedia.net/Mini070505-04.dmp
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. juli 2005 - 14:13 #12
Prøv at slå automatisk genstart fra, så den ikke genbooter, men kommer med en meddelse, som vi så kan decifrere.

Egenskaber for denne computer > advanceret > indstillinger for start og genoprettelse > fjern fluebenet ud for automatisk genstart.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. juli 2005 - 14:14 #13
Jeg syntes at 59 grader for CPU'en er en anelse højt. Hvilken CPU er der tale om ?
Avatar billede mmohr Nybegynder
11. juli 2005 - 15:33 #14
jeg har en Prescott L2 processer. den burde kunne klare den temp ik?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. juli 2005 - 15:56 #15
Jo den kan sagtens klare 59 grader, men der er ikke så maget "headroom" op til max temp. Hvis 59 grader er når den går i tomgang, er det i overkanten.

Jeg ville som en begyndelse installere en ny køler som f.eks Zalman 7000-Cu eller Zalman 7700-Cu med en god kølepaste. Den skulle gerne bringe temperaturen ned på omkring 45 grader, også her i varmen.
Avatar billede mmohr Nybegynder
11. juli 2005 - 20:47 #16
Jeg har en Zalman 7000A-Cu køler! Og jeg har lige for nyligt lagt et meget fint lag kølepasta på. Det giver da ikke nogen mening så?
Avatar billede mmohr Nybegynder
12. juli 2005 - 18:59 #17
desuden sidder hele min maskine i et Centurion kabinet. Jeg har kun Zalman køleren på min CPU, plus en køler i strømforsyningen... er det for lidt?
Avatar billede mmohr Nybegynder
12. juli 2005 - 19:17 #18
okay! jeg har slået automatisk genstart fra, og nu skete det igen!
Den skriver følgende:

BAD_POOL_CALLER
herefter kommer en tekst der fortæller at jeg muligvis har noget hardware sat forkert i eller installeret forkert!
til sidst skriver den:
Tekniske Oplysninger
STOP: 0x000000C2 (0x00000007, 0x00000CD4, 0x020A0001, 0x85C&#1073;B2D8)

Måske kan i foklare mig hvad der er galt i min dumme maskine!
Avatar billede mmohr Nybegynder
12. juli 2005 - 19:21 #19
skete igen! Nu sagde den:

BUGCODE_USB_DRIVER

hmmmm...
Avatar billede mmohr Nybegynder
13. juli 2005 - 13:03 #20
Jeg har læst på nette at dette error kan skyldes flere ting. Muligvis er mine USB2 ikke installeret med de rigtige drivers. Det kan også skyldes at mine ram blokke ikke er kompetible med med motherboard! Og til sidst kan det også skyldes at mit modem, som sidder i USB port trækker mere strøm et mit system kan håndtere.

I hvert fald er det stort set kun når jeg andvender min internet browser at maskinen går ned. Er der nogen der kan sige mig hvilken en af disse der er mest sandsynlig, og hvad jeg skal gøre hvis jeg skal til at installere USB2 igen. Mener ikke driverne til USB2 fandtes på de CD'er der fulgte med motherboardet da jeg købte det!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. juli 2005 - 15:12 #21
der er god side om usb problemer er-> http://www.usbman.com/
det kan være den kan hjæpe dig med at løse problemet..?
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. juli 2005 - 21:29 #22
BAD_POOL_CALLER  er en driver, som forsøger at frigøre en menory pool, som allerede er fri.

Når den så derefter skriver BUGCODE_USB_DRIVER, så er det mest sandsynlig, at det er en USB driver der er ged i, og som forsøger at tilgå memory på en forkert måde.

Så vidt jeg husker, så har XP SP2 nye USB drivere (miniport drivers), så er det ikke allerede gjort, så ville jeg installere SP2, for at se om det hjælper.
Avatar billede mmohr Nybegynder
25. juli 2005 - 13:16 #23
jeg har hentet SP2 for noget tid siden, men tror jeg har fundet problemet nu. Jeg bruger cabel modem, som kører over USB. jeg søgte på Bugcode_usb_driver og fandt en side der skrev at det kunne være ens modem der trækker for meget strøm gennem USB portene, og det passer jo meget godt med at jeg lige har fået 2 mbit forbindelse. det kræver vel lidt mere af modemmet. Så jeg har smidt en netværks kabel i modemmet istedet, og det har faktisk løst mit problem!!! nu går maskinen ikke ned.

men det lyder også meget sandsynligt at det er et driver problem. mine USB porte laver en gang i mellem mærkelige ting. har prøvet at fjerne alle USB porte under enhedshåndtering og lade windows finde dem igen, og det ser ud til at ske som det skal.
Avatar billede mmohr Nybegynder
25. juli 2005 - 13:17 #24
jeg har fx en USB memory key der kun dunker i nogle af portene?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. december 2005 - 21:49 #25
er vi færdige her..??
Avatar billede mmohr Nybegynder
08. december 2005 - 09:40 #26
hey sorry! jeg fik aldrig rigtig løst problemet indtil i weekenden hvor jeg prøvede nogle andre RAM blokke end dem jeg havde i og bingo, det hele var på grund af en dårlig RAM blok!!! så hvis nu bare i svarer jer der gider, så smider jeg point til jer.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. december 2005 - 15:53 #27
skal ikke ha´ point, da jeg ikke bidrog med noget brugbart..O)
Avatar billede mmohr Nybegynder
08. december 2005 - 16:55 #28
ok, så venter jeg lige en dag og ser om de andre reagerer på den her!
Avatar billede god_hund Nybegynder
22. maj 2008 - 17:35 #29
Godtnok er tråden død men har nogenlunde samme problem, men tror ikke jeg ka bruge ovenstående løsninger: Min PC står også af og rebooter. Det er en Aspire 5610Z (Acer Bærbar) og jeg har formateret XP pro i stedet for standart-vista'en. Det der er min pointe er at det vel ikke ka være ram-blokkene da det er standart-blokkene. Hvis det er har jeg et problem da min PC som sagt er bærbar og derfor sværer/dyrere at pille i. Jeg kører over et trådløst netværk så tror heller ikke det er den med USB-en der tager for meget kraft. Da jeg havde Vista havde jeg ikke sammeproblemer. Og så er der en ting mere: Næsten hver gang den genstarter siger den "Denne USB enhed kan arbejde hurtigere" Også selvom jeg ikke har noget i mine USB-porte! Har dog fundet ud af at det måske er det indbyggede webcam som jeg ikke har fundet en XP-driver til. (Den jeg fandt tror det er et USB kamera) Hvis nogen ser denne besked så hjæææælp!