Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
29. juni 2005 - 15:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brug af insertfile

Jeg er via _COM_ med brug af LotusScript (VB alike) i Lotus Notes ved at indsætte noget tekst i et Word dokument. Teksten der skal indsættes skal hentes fra en webserver.

url = "http://servernavn/bibliotek/dokument.html"
Call ActiveDocument.Bookmarks.Item("\endofdoc").Range.InsertFile(url )

Går godt; men hvis jeg istedet benytter en url, hvori der indgår et spørgsmålstegn "?" eksempelvis:

url = "http://servernavn/bibliotek/hentinfo?kundenr=111"

så bliver Word sur, og returnere en "Run time error: 4198"

Hvis i selv har lyst til at forsøge jer kan i prøve:
url = "http://www.google.dk"
kontra
url = "http://www.google.dk/search?q=insertfile"

Nogle bud på hvorledes man håndterer dette?
Avatar billede rvm Nybegynder
29. juni 2005 - 20:34 #1
Jeg får ikke problemet (version 2003)

Hvis du bare sætter hyperlinkene ind i Word uden brug af Lotus - virker det så?
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
30. juni 2005 - 09:51 #2
Ups glemte at skrive versionsnr på, det brokker jeg mig ellers altid selv over når folk glemmer det....

Ovenstående proble er for følgende setup Word 2003, WinXP pro, Lotus Notes 6.5.2

Hvis jeg manuelt indsætter data ved i Word at vælge menupunktet "Indsæt" og dernæst "Fil" og så angive filen som en url. Så fungerer det upåklageligt. Hvis jeg tænder makro-optageren, kan jeg i makro-koden efterfølgende se, at når jeg angiver en url med et "?" i så fremgår denne ikke af makro-koden. Derimod peger koden på en fil i IE temp.

Dette tolker jeg lige nu som om at MS kender problemet og har lavet en lille work-around. Ydermere tror jeg, at problemet skyldes at "?" i url'en opfattes et ikke validt filnavn.

Men hvad gør man så? Lige nu lader jeg Notes hente HTML'en via JAVA og skriver filen til C:\ hvorfra Word så henter den. Men det er jo en lidt kikset løsning.
Avatar billede rvm Nybegynder
30. juni 2005 - 10:25 #3
Det ser ud som om det er den eneste løsning du har. Det er jo ikke første gang vi må benytte os af work arounds :-))
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
06. juli 2005 - 10:11 #4
Der sker vist ikke mere her. Så må jeg leve med work-arounden, ærgeligt, det andet havde ellers "set smukt ud".

Så jeg lukker.